Германската автомобилна група BMW AG отчете ръст на печалбата за първото тримесечие, стимулирана от преоценката на дела на компанията в китайското ѝ съвместно предприятие и високите цени на автомобилите, и запази перспективите си за 2022 г., съобщава Ройтерс.
Глобалният недостиг на полупроводници засегна производството на автомобили в цялата индустрия, но BMW заяви, че търсенето на нейните превозни средства остава "много стабилно".
„Никога преди в историята на нашата компания резервациите на автомобилите ни не са били по-високи“, заяви главният изпълнителен директор Оливър Ципсе по време на конферентен разговор. "Пазарите сигнализират, че това голямо търсене ще продължи“, добавя той.
По думите на Ципсе BMW не очаква доставките на чипове да се възстановят до обичайните си нива преди втората половина на годината.
„Все още трябва се справяме с недостига до 2023 г.“, добавя той.
Недостигът на чипове накара производителите на автомобили, включително BMW, да се съсредоточат върху производството на превозни средства с по-висок марж. Намаленото предлагане повиши цените, тъй като по-заможните купувачи могат да си позволят да платят по-високите цени.
BMW заяви, че преоценката на дела му в съвместното му предприятие с Brilliance Auto Group е довела до предварителна еднократна печалба от 7,7 млрд. евро.
През февруари концернът обяви, че ще плати 3,7 млрд. евро, за да повиши този дял от 50% до 75 на сто, след като получи необходимото одобрение от Пекин.
BMW отчете 16,3% увеличение на приходите за тримесечието въпреки 6,2-процентния спад при продажбите на автомобили, като данните отразяват по-високите цени на превозните средства.
Въпреки силната пазарна волатилност автомобилният производител заяви, че маржът на оперативната печалба за автомобилния му бизнес варира от 7 до 9%.
Компанията отчете нетна печалба от 10,2 млрд. евро срещу 2,8 млрд. евро година по-рано. Като се изключи увеличението на дела в китайското ѝ съвместно предприятие, BMW отбелязва оперативна печалба от 3,4 млрд. евро, повече от 3-те милиарда евро преди година.