Автомобилният концерн Aston Martin Lagonda Global Holdings Plc се обръща към един от ветераните в индустрията, който напусна Ferrari NV преди шест години, за да се насочи към британския производител на луксозни автомобили.
Aston Martin назначи настоящия член на борда Амедео Фелиса за главен изпълнителен директор, който ще замени германеца Тобиас Мьоерс, съобщава Bloomberg.
Мьоерс пое Aston Martin през май 2020 г, след като преди това ръководеше Mercedes-AMG. Две години по-късно германецът е освободен от поста след конфликт с основния акционер и председател на директорския борд Лорънс Строл относно бъдещото развитие на компания.
75-годишният Фелиса ще се съсредоточи върху трансформацията на техническия екип на Aston Martin чрез наемане на персонал и насърчаване на вътрешните таланти.
„Съмнявам се, че на света има повече от петима души с толкова опит“, изтъква председателят Лорънс Строл.
Фелиса се оттегли от Ferrari през 2014 г., след като работи повече от четвърт век в италианския концерн. Той поема Aston Martin, като към него ще се присъедини още един италианец – Роберто Федели, като технически директор. Именно Федели разработва най-мощния хибрид на Ferrari - SF90 Stradale.
Назначаването на Фелиса слага край на противоречивото управление на Моерс, когото Строл нае преди две години след почти две десетилетия, прекарани в Mercedes-Benz AG. Въпреки че планът беше да се разшири продуктовата гама на фирмата с повече итерации на успешния модел DBX и да се съживи серията от спортни автомобили, доставките на Valkyrie разочароваха. Aston Martin загуби кредитен рейтинг миналия месец, след като анализатори от Citigroup Inc. предупредиха, че проблемите около Valkyrie тласкат баланса на компанията в „несигурна позиция“.
Докато се подготвя да излезе на борсата в Лондон Aston Martin се разглежда като конкурент на Ferrari, въпреки че е съпътствана от затруднения през последната година. Строл успя да изгради по-тесни връзки с Mercedes-Benz, за да гарантира, че автопроизводителят, популяризиран и от филмите за Джеймс Бонд, ще оцелее след пандемията.
В сряда британският концерн отчете 24,4 млн. паунда оперативна печалба за първото тримесечие, надминавайки оценките на анализаторите от 16,3 млн. паунда. Доставките на автомобили на едро в същото време се свиват с 14%.