Продажбите на шведския автомобилен производител Volvo Car Group за април се свиват с 24,8% на годишна база, помрачени от ограничителните мерки в Китай, наложени за овладяване на новите коронавирусни огнища.
Базираната в Гьотеборг компания обаче заяви, че търсенето остава силно, докато делът на изцяло електрическите автомобили от общите ѝ продажби расте до 10% от 9% през март. Целта на Volvo е да увеличи този дял до 50% в средата на десетилетието.
От общо 47 150 продадени автомобили, делът на електрическите коли, в това число и на хибридите, достига 38,4%.
„През април блокадите, свързани с Covid-19 в Източен Китай, засегнаха доставките на дребно в страната и добавиха нови предизвикателства към вече отслабените глобални вериги на доставка, което доведе до допълнителна загуба на производство“, изтъкват от Volvo.
Продажбите на Volvo в Китай се понижават с 47,8% през април, докато в САЩ те се свиват с 9,2%, а в Европа отчитат спад от 23,2%.
Регистрациите на компанията в Европа достигат 19 822 броя спрямо 25 816 броя преди година. От началото на годината Volvo е продал в региона 84 979 превозни средства спрямо 113 366 броя за същия период на 2021 г., което представлява спад от 25%.
Глобалните продажби на изцяло електрически коли с марка Volvo през април се увеличават с близо 180% до 4709 броя спрямо 1686 броя преди година. Най-голям ръст е отчетен в Китай – 427,8%, въпреки че обемите в страната остават ниски в сравнение с други основни пазари – 190 превозни средства спрямо 2732 електромобила в Европа и 793 в САЩ.
Най-продаваният модел на компанията през април е XC40 със 77 379 продажби, следван от XC60 II със 70 627 продажби и XC90 II с 33 636 продажби.
Всички модели на компанията отчитат спадове на годишна база с изключение на C40, който дебютира наскоро. Регистрациите на този модел достигат 5278 броя.
Миналата седмица Volvo Cars представи печалба, която надмина пазарните прогнози, въпреки по-високите разходи покрай войната в Украйна и глобалния недостиг на чипове.