fallback

Германските автоконцерни удвояват дела си на електромобилния пазар в Китай

Делът на електромобилите с батерии от общия китайски пазар достига 15% през първото тримесечие

15:18 | 03.05.22 г.

Германските автопроизводители удвояват дела си на китайския пазар на електрически превозни средства през първото тримесечие, съобщава консултантска компания PwC, цитирана от Automobilwoche.

През разглеждания период в Китай са продадени общо един милион изцяло електрически коли – две трети от глобалните регистрации в сегмента за това време. Благодарение на своите нови модели германските компании удвояват своя дял на китайския пазар до 4% в сравнение със същото тримесечие на 2021 г., изтъква партньорът в PwC Феликс Кунерт. 

В Китай делът на електромобилите с батерии (BEV) от общия пазар достига 15 процента, като на основните европейски пазари той е 13%, в Южна Корея - 7%, в САЩ - 5 на сто, а в Япония – около процент.

Проблемите в глобалните вериги на доставка свиха пазарния дял на плъгин хибридите в Европа. На фона на увеличеното време за доставка европейските автоконцерни сега се опитват да увеличат пазарния си дял при изцяло електрическите модели.

Екстремни затруднения в предлагането

Войната на Русия в Украйна доведе до екстремни увеличения на цените и затруднения в доставките на суровини за батерии, като литий, никел и кобалт.

„В бъдеще достъпът до жизненоважни суровини ще бъде също толкова значим, колкото и техническото съвършенство в разработването на превозни средства и софтуер“, коментира автомобилният експерт от PwC Йорн Нойхаузен.

„В допълнение към инвестициите в местното производство на батерии и развитието на гигафабрики в Европа и САЩ, партньорствата с производителите на суровини също биха могли да играят по-важна роля за автопроизводителите в бъдеще, за да се намали зависимостта от нестабилните вериги на доставка“, добавя той.

Според ново проучване на IHS Markit германските автомобилни компании вероятно ще произведат около 700 хил. автомобила по-малко от планираното през тази година поради несигурността при доставките на компоненти и суровини.

Особено силно засегната е марката Volkswagen, която тази година губи повече от половин милион превозни средства потенциално производство. Едноименната група се фокусира върху премиум марките, които носят по-голям марж. Производството при Porsche дори се увеличава, а в Audi само леко намалява. Това е в ущърб на марката VW, която твърди, че е загубила повече от 500 хил. поръчки.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:04 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още