Германските автопроизводители удвояват дела си на китайския пазар на електрически превозни средства през първото тримесечие, съобщава консултантска компания PwC, цитирана от Automobilwoche.
През разглеждания период в Китай са продадени общо един милион изцяло електрически коли – две трети от глобалните регистрации в сегмента за това време. Благодарение на своите нови модели германските компании удвояват своя дял на китайския пазар до 4% в сравнение със същото тримесечие на 2021 г., изтъква партньорът в PwC Феликс Кунерт.
В Китай делът на електромобилите с батерии (BEV) от общия пазар достига 15 процента, като на основните европейски пазари той е 13%, в Южна Корея - 7%, в САЩ - 5 на сто, а в Япония – около процент.
Проблемите в глобалните вериги на доставка свиха пазарния дял на плъгин хибридите в Европа. На фона на увеличеното време за доставка европейските автоконцерни сега се опитват да увеличат пазарния си дял при изцяло електрическите модели.
Екстремни затруднения в предлагането
Войната на Русия в Украйна доведе до екстремни увеличения на цените и затруднения в доставките на суровини за батерии, като литий, никел и кобалт.
„В бъдеще достъпът до жизненоважни суровини ще бъде също толкова значим, колкото и техническото съвършенство в разработването на превозни средства и софтуер“, коментира автомобилният експерт от PwC Йорн Нойхаузен.
„В допълнение към инвестициите в местното производство на батерии и развитието на гигафабрики в Европа и САЩ, партньорствата с производителите на суровини също биха могли да играят по-важна роля за автопроизводителите в бъдеще, за да се намали зависимостта от нестабилните вериги на доставка“, добавя той.
Според ново проучване на IHS Markit германските автомобилни компании вероятно ще произведат около 700 хил. автомобила по-малко от планираното през тази година поради несигурността при доставките на компоненти и суровини.
Особено силно засегната е марката Volkswagen, която тази година губи повече от половин милион превозни средства потенциално производство. Едноименната група се фокусира върху премиум марките, които носят по-голям марж. Производството при Porsche дори се увеличава, а в Audi само леко намалява. Това е в ущърб на марката VW, която твърди, че е загубила повече от 500 хил. поръчки.