Германската автомобилна група Mercedes-Benz разглежда енергийни алтернативи, ако Русия намали доставките на природен газ, и работи в тясно сътрудничество с германските власти за осигуряване на енергийни доставки.
„Всяка компания търси варианти за диверсификация на енергийните си източници“, заяви главният изпълнителен директор на Mercedes Ола Калениус пред Ройтерс преди годишната среща на компанията в петък. „Все още е твърде рано да се каже кой точно сценарий ще се случи, но, разбира се, ние внимателно следим ситуацията“, добавя той.
Руската държавна енергийна корпорация "Газпром" прекъсна доставките на газ за Полша и България по-рано тази седмица и заплаши да направи същото с други страни, засилвайки ответните мерки за западните санкции, наложени на Москва заради руската инвазия в Украйна.
За момента Германия остава незасегната от руските мерки.
Главният финансов директор на Mercedes Харалд Вилхелм посочи, че автомобилният производител използва газови инсталации за отопление за бояджийските цехове.
Други германски автопроизводители и доставчици на части също се подготвят за сценарий, при който Русия спира доставките на газ за Европа в резултат на конфликта в Украйна.
Премиум марката на Volkswagen Group Audi заяви, че доставките на газ за заводите на групата в момента остават стабилни, но концернът остава в постоянен контакт с властите, мрежовите оператори и доставчиците, за да може да оцени по-нататъшното развитие и да вземе всички необходими мерки.
От своя страна BMW посочва, че "следи отблизо нестабилната ситуация" и поддържа контакт с властите.
Най-големият доставчик на автомобилни компоненти в света по пазарен дял Robert Bosch заяви, че покрива 20 на сто от енергийните си нужди чрез газ, така че операциите му не изискват много големи количества „синьо гориво“, но някои от доставчиците му са по-зависими от газа, особено тези в производството на полупроводници.
Конкурентът Continental споделя, че "следи отблизо текущата ситуация и непрекъснато оценява всички налични опции".
Анализ на Ройтерс показва, че над половината от енергията, консумирана от германските производители на автомобили, идва от изкопаеми горива, като най-големият дял е на природния газ.