Френският производител на автомобилни гуми Michelin отчете 19-процентен ръст на приходите от продажби за първото тримесечие до 6,5 млрд. евро, съобщава Automobilwoche.
Michelin се възползва от по-високите цени на гумите на фона на ускоряващата се инфлация в глобален план, която засегна и цените на суровините. Валутните ефекти също осигуриха известен попътен вятър.
Компанията запазва своите финансови насоки за 2022 г., като очаква да запише растеж въпреки несигурността.
Michelin обяви, че очаква оперативната печалба при автомобилните гуми през цялата година да надхвърли 3,2 млрд. евро, в сравнение с 2,9 млрд. евро, отчетени през миналата година.
Продажбите на гуми на компанията нарастват с 12% през първото тримесечие.
За 2021 г. производителят отчете нетна печалба в размер на 1,845 млрд. евро, като предложеният дивидент достига 4,5 евро на акция.
Очаква се компанията да отчете ефектите от изтеглянето си от Русия поради войната в Украйна. В средата на март Michelin, която беше първият международен производител на гуми, стартирал производство в Русия през 2004 г., спря работа в завода си в Давидово, където работят около 750 души.
"Налице са редица трудности при доставките - което означава, че имаме прекъсване на финансовите потоци и проблеми с валутната нестабилност", посочва доставчикът.