fallback

Директор на BMW: Вече не се страхуваме от Tesla

Наближава краят на пазарната доминация на американския концерн, смята Питър Нота, директор „Клиенти, марки и продажби“ в баварската група

13:42 | 21.04.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

След като години наред Tesla Inc. засаждаше семената на тревога сред традиционните германски автомобилни производители, които избягваха да коментират тази зараждаща се пазарна сила, ръководството на BMW AG вече коментира открито, макар и определено не добронамерено, американския електромобилен концерн. 

Изглежда, че Tesla е изгубила част от силата си да всява страх сред конкурентите.

По време на представянето на новия BMW 7-Series през миналата седмица членът на борда на директорите и отговорник за продажбите в германския автопроизводител Питър Нота се осмели да излезе с ясна позиция по отношение на сегашния електромобилен крал.

„Tesla имаше уникално предимство при продажбите за известно време. Това обаче свърши“, изтъкна Нота. „Ние се фокусираме върху разширяването в посока електромобилността“, добавя холандецът.

Най-големият производител на луксозни автомобили в света по пазарен дял за 2021 г. иска да засили своята конкурентоспособност срещу Tesla в САЩ в средносрочен и дългосрочен план. За да постигне това, BMW ще разчита на напълно електрическите си модели, в това число и Gran Coupé i4, който ще предизвика директно Model 3 и ще предлага повече комфорт и производителност.

Баварската компания залага и на технологично издържания SUV iX, който хвърля ръкавицата на Model X.

И двата модела ще атакуват пазара в рамките на около шест месеца.

Новото BMW 7-Series, което се очаква да бъде пуснато в продажба през ноември, трябва да подкрепи пазарната експанзия на концерна в САЩ, най-големият автомобилен пазар по стойност на трансакциите. За подсили своите планове за американския пазар, BMW ще представи и няколко нови, изцяло електрически превозни средства.

Германците ще се нуждаят от още време, за да прекъснат пазарната доминация на Tesla. Според анализ на пазара за първите два месеца на годината регистрациите на Tesla в САЩ достигат 71 250 броя, докато продажбите на BMW възлизат на 54 210 превозни средства, като тук се включват и конвенционалните модели.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:51 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още