Френският президент Еманюел Макрон и неговата крайнодясна претендентка Марин льо Пен определиха годишното възнаграждение на главния изпълнителен директор на автомобилния концерн Stellantis Карлос Таварес като "шокиращо", съобщава Ройтерс.
Само девет дни преди президентския балотаж, който ще определи кой ще ръководи втората по големина икономика в Европейския съюз (ЕС) през следващите пет години, проучванията на общественото мнение показват, че Макрон има малка преднина спрямо Льо Пен.
Възнаграждението на Таварес за миналата година възлиза на около 19 млн. евро плюс пакет от акции на стойност приблизително 32 млн. евро и дългосрочно обезщетение в размер на 25 млн. евро.
„Тук говорим за астрономически суми... трябва да поставим таван на тях, това може да се случи, ако действаме на европейско ниво“, изтъкна Макрон пред радио franceinfo. „Хората не могат да се сблъскват с проблеми с покупателната си способност, с трудности и безпокойство в живота си и да виждат подобни суми“, добавя френският държавен глава.
Според него, ако не се предприемат мерки, „обществото ще се взриви“.
Главният изпълнителен директор на Stellantis Карлос Таварес. Снимка: Marlene Awaad/Bloomberg
Льо Пен повтори коментарите му.
„Разбира се, че това е шокиращо. Още по-шокиращо е, когато главен изпълнителен директор е поставил компанията в затруднение и получава значителни суми“, каза тя пред телевизия BFM, като предложи един от начините за изплащане на подобни възнаграждения да става чрез акции в съответната компания.
Говорител на Stellantis заяви, че компанията няма да коментира позициите на политиците и че ще обясни възнаграждението на Таварес по време на представянето на своя отчет за корпоративните обезщетения за 2022 г.
Малко над 52% от акционерите на компанията гласуваха в сряда срещу възнаграждението на главния изпълнителен директор.
63-годишният Таварес оглави глобалните операции на Stellantis, когато през януари 2021 г. PSA Group се сля с Fiat Chrysler Automobiles. Преди сливането той изпълняваше длъжността главен изпълнителен директор в компанията-майка на марката Peugeot, а преди това работи като оперативен директор в Renault.