fallback

Р. Даскалов: През 2023 г. ще излязат няколкостотин електромобила на „Син Карс"

Конструкцията издържа при тестовете, но се наложи смяна на коланите, съобщи основателят на "Син Карс Индъстри"

17:35 | 14.04.22 г.

Реалистичните цели на „Син Карс Индъстри“ са до края на 2022 г. да се изчисти изцяло технологичният процес за производството на електромобилите, а следващата година да излязат няколкостотин автомобила. Това каза Росен Даскалов, основател на „Син Карс Индъстри“ в предаването „Бизнес старт“ на Bloomberg TV Bulgaria.

„В помещенията ни в Русе вече организираме малката серия производство (поточната линия), интегрирахме роботизираните клетки за заваряване на шасито, закупихме и лазери за изрязване на метални части. Като стигнем до етап, в който това помещение се пръска по шевовете, тогава имаме планове и говорим с финансови институции за привличане на външни капитали и построяване на изцяло нов завод с поточна линия – за сглобяване не само на наши автомобили, но и на ишлеме“, съобщи той.

По думите му след прецизиране на технологичния процес усилията на „Син Карс Индъстри“ ще се насочат към бъдещата фабрика в Германия, където се планира окончателното сглобяване на електромобилите.

„Първият модел лекотоварен електромобил на „Син Карс Индъстри“ (L CITY Koffer S) премина тестовете по WLTP - световния хармонизиран метод за проверка, който се прилага от 2017-18 г. за новите превозни средства, излизащи на пазара. Хомологацията в лабораторията на TUV SUD в Щутгарт е много голямо предизвикателство – включва серия от тестове, забележки и подобрения“, обясни Росен Даскалов. Той посочи, че в хода на тестовете се е наложила смяна на доставчиците на определени компоненти.

„В нашия случай конструкцията издържа, но коланът се скъса при тежките натоварвания. Това ни накара да сменим коланите – първо бяхме заложили на компания производител извън Европейския съюз, но след това я сменихме с фирма от ЕС“, поясни основателят на „Син Карс индъстри“.

Даскалов уточни, че почти една година се правят тестове на електромобилите. „Направихме подобрения по отношение на посочените забележки, които основно бяха свързани с индикативните електронни съобщения. Направихме подобрения и в спирачната система, която се тества повече от един месец“, отбеляза мениджърът.

Росен Даскалов потвърди, че хомологацията на модела L CITY Koffer S е за малка серия, която позволява производството на 20-30 хиляди автомобила годишно. Според компанията разходът на енергия на този модел е 60 kWh за 300 км (с три четвърти натовареност от максималното тегло, което е 800 кг), като все още се чакат официалните резултати от WLTP теста. Батерията е с капацитет 63 kWh.

„Войната в Украйна оказа допълнително негативно влияние върху веригите на доставки в автомобилната индустрия, напомни Даскалов и потвърди и за други предизвикателства заради конюнктурата на пазарите. – Когато настъпи Covid кризата, автомобилните производители забравиха да направят заявки за чиповете, които им трябват. Ние решаваме проблемите с електрониката и с недостига на чипове като работим с фирма подизпълнител от София, която е част от нашата компания. Избираме продукти (чипове), които са налични в Европа и няма опасност да бъдат спрени от производство – произвеждаме цялата електронна среда и това ни дава независимост“.

Какви са трудностите по пътя към масово производство на електромобилите? Как ще се отразят доставките и високите цени на металите на производството на батерии за електромобили? Може ли България да стане част от производството на клетки за батерии на натриева основа? Къде планира изнасяне на производството си „Син Карс Индъстри“? Какво ще предложат на инвеститорите от „Син Карс Индъстри“ на предстоящото общо събрание?

Този материал не е препоръка за вземане на инвестиционно решение.

Целия разговор може да гледате във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването „Бизнес старт” вижте тук.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:02 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още