Германската автомобилна компания Mercedes-Benz AG планира да произвежда електрически автомобили, консумиращи само 10 киловатчаса енергия на 100 км, което осигурява с една трета по-голяма ефективност спрямо текущото средно ниво за електрически автомобил, заяви в четвъртък главният технологичен директор на концерна Маркус Шефер, цитиран от Ройтерс.
Шефер говори по време на успешното тестване на прототипа EQXX, който измина 1000 км с едно зареждане на батерията от Зинделфинген, Германия, до Лазурния бряг, Франция. По думите му ефективният дизайн е ключът към напредъка по отношение на пробега на електромобилите.
„Първо оптимизираме ефективността, а след това можем да видим колко батерийни модула сме поставили в колата“, каза Шефер пред журналисти след събитието, добавяйки, че клиентите трябва да могат да решат какъв да бъде размерът на батерията въз основа на техните нужди.
Производителите на автомобили от Mercedes-Benz и Tesla до китайската Nio се надпреварват при производството на автомобили с по-голям пробег, с което целят да разсеят безпокойството сред потребителите от липсата на достатъчно развита зарядна инфраструктура.
Mercedes представи през януари своя прототип Vision EQXX, който може да се похвали с пробег от 1000 км, снабден с батерия, която е наполовина по-малка от тази, интегрирана във флагмана на компанията EQS, обещавайки, че някои от компонентите на автомобила ще бъдат въведени и в моделите от серийно производство след 2-3 години.
Прототипът консумира 8,7 киловатчаса енергия на 100 км по време на своето 11-часово пътуване от Германия до Франция, изтъкват от Mercedes-Benz. Той показва два пъти по-голяма ефективност от другите коли на компанията, както и от Модел S Long Range на Tesla, електромобилът на американския концерн с най-голям пробег.
EQS на Mercedes предлага най-голям пробег на пазара до момента, според портала за сравнение на автомобили carwow, със 768 км, следван от Model S Long Range на Tesla с до 652 км.
„Ще има допълнително увеличение (на пробега) за известно време преди намаляването, което ще се случи, след като зарядната инфраструктура бъде доразвита“, заяви Шефер, въпреки че отказа да посочи към какъв пробег е насочен Mercedes за своите бъдещи модели.