Прогнозните продажби на електромобили на Tesla Inc. в САЩ за първото тримесечие на годината надхвърлят 100 хил. броя, като това би представлявало второ поредно тримесечие, в което компанията, ръководена от Илон Мъск, преминава тази граница, изчислява Clean Technica.
В подкрепа на водещата позиция на Tesla на американския пазар данните показват, че Model S и Model X заемат съответно трето и четвърто място в класацията за продажби на електромобили за периода януари-март 2022 г., въпреки че изостават по обем значително от лидерите Model Y и Model 3.
Кросоувърът Model Y заема първо място с предварително изчислени 50 834 продадени бройки, следван от Model 3 с 46 800 продажби. Регистрациите на Model S и Model X достигат съответно 7424 броя и 7000 броя.
От това следва, че първият електромобил, който не принадлежи на Tesla, се нарежда едва на пето място. Става въпрос за електрическият пикап на Ford Motor Co. Mustang Mach-E, основното оръжие на традиционния автоконцерн в битката му за надмощие на пазара в САЩ. Въпреки че търсенето на това превозно средство оправдава очакванията на компанията, проблемите с доставките ограничават по-широкото му налагане.
Ако все пак моделите на Tesla бъдат изключени от подреждането, тъй като при тях става въпрос за предварителни изчисления, Mustang Mach-E е лидер на пазара с 6734 продажби.
Шести е Ioniq 5 на Hyundai – най-високо класиралия се модел, произведен от неамериканска компания. Продажбите при този автомобил достигат 6244 броя. Той е следван от Kia EV6 – още един модел от същата група. При него регистрациите възлизат на 5281 броя.
Осми е ветеранът Nissan Leaf с 4371 продажби.
И докато през предходното тримесечие ID.4 на германската група Volkswagen успя да запише силно търсене, съответстващо на 4463 продажби, през следващия период моделът се сблъсква с рязък отлив на интерес – едва 2755 продадени броя.
Той е следван от дългоочаквания от феновете не премиум сегмента Mercedes EQS (2091 продажби), Audi e-tron (2028 броя) и Porsche Taycan (1925 броя).