Американският електромобилен концерн Tesla Inc. е изнесъл само 60 автомобила, произведени в гигафабриката в Шанхай през март, отчитайки рекордно ниско ниво в това отношение, тъй като силното вътрешно търсене пренасочва по-голямата част от продукцията, съобщава Bloomberg, цитирайки данни на Китайската асоциация за леки автомобили (PCA).
Най-големият производител на електромобили в света е доставил общо 65 814 превозни средства от своята китайска фабрика през миналия месец, като по-голямата част от тях - 65 754 броя – са били продадени на пазара в Китай.
Общият брой електромобили, произведени и доставени на местно ниво от Tesla в Китай през март, е най-високият от декември насам въпреки шестдневното прекъсване на работата в завода, причинено от местните COVID огнища.
Анализаторите очакват щетите от прекъсванията във фабриката в Шанхай да се отразят върху данните за април.
През първото тримесечие на годината Tesla успя да продаде общо 310 048 превозни средства, което представлява леко повишение спрямо предходното тримесечие и с 68% повече спрямо година по-рано. За същото време компанията е произвела 305 407 коли, което е по-малко от записаните през същия период на 2021 г. 305 840 електромобила.
Производството в шанхайския завод, който е отговорен за правенето на коли за китайския пазар и е особено важен износен център, беше спряно на 28 март. Тогава правителството въведе двуетапна блокада, която започна от района, в който се намира звеното на Tesla.
Общите продажби на пътнически превозни средства в Китай се свиват с 10,9% на годишна база през март до 1,61 милиона броя, показват данните на PCA. На месечна база продажбите растат с 25,3%. Доставките на автомобили, използващи нов вид енергия, нарастват със 137,6% на годишна база до 445 000 броя.
„Въпреки глобалното увеличение на цената на лития и недостига на чипове местните китайски производители на оригинално оборудване постигнаха силно представяне чрез своите големи възможности и координацията с правителството“, коментира Цуей Дуншу, генерален секретар на PCA. Според него делът на Китай от световния пазар на автомобили е достигнал рекордните 36% през първите два месеца на годината.
От силното вътрешно търсене също се възползва и китайската BYD Co., която успя да достави 104 338 превозни средства с нов вид енергия, където влизат както изцяло електрически коли, така и плъгин хибриди.
Традиционните китайски автомобилни концерни са притиснати от Пекин да ускорят своя преход към електрическа мобилност, тъй като изоставането им в това отношение от конкурентите ще се отрази пагубно върху тяхната рентабилност, пишат анализатори на Bloomberg Intelligence.