fallback

Bridgestone придоби дял в американски стартъп за автономни коли

Това е втората инвестиция на Bridgestone в американски разработчик на технологии за автономно шофиране, след като през 2021 г. компанията купи дял в Kodiak Robotics

13:15 | 23.03.22 г.

Най-големият японски производител на гуми Bridgestone ще придобие миноритарен дял в May Mobility, американски стартъп, подкрепен от Toyota Motor Corp., който разработва технология за автономни превозни средства, съобщава Nikkei Asia Review.

Чрез партньорството May Mobility ще използва алгоритми на Bridgestone, които следят здравината на гумите и предвиждат времето на износване на протектора. 

Очаква се нуждата от мониторинг на гумите да нарасне с търговското налагане на автономните коли, тъй като липсата на шофьор може да доведе до проблеми, които да останат незабелязани. За Bridgestone партньорството ще предостави нови възможности за придобиване на познания в сферата на автономните технологии.

Това е втората инвестиция на Bridgestone в американски разработчик на самоуправляващи се коли. Миналата година компанията обяви инвестиция в Kodiak Robotics.

May Mobility разработва операционна система за автоматизиран обществен транспорт. Базираната в Ан Арбър, Мичиган, компания предостави автоматизирано превозно средство за полеви тестове в Хирошима в рамките на миналата година.

В САЩ May Mobility ще има достъп до над 2200 сервизни центъра на Bridgestone чрез партньорството им, става ясно от съобщение на Bridgestone Americas.

Размерът на инвестицията не беше разкрит от компаниите.

Японската финансова група Tokio Marine Holdings също е инвеститор в May Mobility.

Bridgestone продължава да разширява своя бизнес, след като през 2019 г. придоби от холандската технологична компания TomTom звеното за управление на автомобилните паркове Telematics срещу 910 млн. евро. Това е най-голямата придобивка за японците в Европа.

Компанията ускорява разработването на продукти за свързани и интелигентни моторни превозни средства, съчетавайки гуми със сензори за събиране на информация за пътните условия и за състоянието на самите гуми.

С покупката на Telematics Bridgestone цели да събере данни от 860 хил. автомобила, които в момента използват дигиталните услуги на TomTom за разработване на продукти и подобряване на поддръжката на автомобилните гуми.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:29 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още