fallback

BMW отчете по-ниски нива на емисии за 2021 г. от определената от ЕС граница

Силното търсене на електромобили и недостигът на компоненти помагат на автомобилните концерни да отговорят на по-строгите изисквания за емисиите

15:51 | 21.03.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Германската автомобилна група BMW AG остана с 10 грама под границата за емисиите на въглероден диоксид, определена от Европейския съюз (ЕС)  през 2021 г. Компанията беше подкрепена в това отношение от силното търсене на своите електрически модели, включително на автомобилите от марката Mini, и от напредъка в технологичното развитие на двигателя с вътрешно горене на конвенционалните превозни средства в продуктовото ѝ портфолио, съобщава Automotive News Europe. 

Емисиите в рамките на групата достигат 115,9 грама на километър, посочва BMW. Поставената от ЕС граница е 126 г/км, като същото ограничение важи и за Норвегия и Исландия. Стойностите все още не са потвърдени от Европейската комисия (ЕК).

В края на 2021 г. марката BMW пусна в продажба два изцяло електрически модела – iX и i4, като се надява да удвои световните продажби на електромобили през 2022 г. до над 200 000 превозни средства. Електрическата версия на BMW 5 Series се очаква да се появи на пазара през 2023 г.

Марката Mini също има значителен принос за намаляването на емисиите на въглероден диоксид в концерна поради силното търсене на своите електрически модели. Общите продажби на бранда нараснаха през миналата година с 3,3% до 302 144 броя.

BMW планира да направи Mini изцяло електрическа марка до 2030 г., а следващата година се очаква новото съвместно предприятие с китайската Great Wall да започне производството на две електрически попълнения към бранда, предназначени за глобалния пазар.

Германският концерн не предоставя информация за продажбите на своите модели електромобили и плъгин хибриди, но споделя, че 25% от всичките продажби на едноименната марка в Германия представляват електрически или хибридни модели.

Главният изпълнителен директор Оливер Ципсе заяви в сряда (16 март), че BMW очаква до 2030 г. делът на електромобилите при международните продажби да достигне 50 на сто, или около 1,5 млн. броя.

Недостигът на полупроводници през 2021 г. може да е помогнал на автомобилните производители да постигнат целите си за емисиите, тъй като те дадоха приоритет на производството на електрифицирани модели и модели с по-висок марж.

Целите за емисиите стават все по-трудни за постигане от 2020 г. насам, когато ЕС постави граница от 95 г/км.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:26 | 12.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още