fallback

VW създава две предприятия в Китай, подсигурява доставките на никел и кобалт

Новите производствени мощности, които ще се управляват съвместно с Huayou Cobalt и Tsingshan, ще разполагат с годишен капацитет от 160 гигаватчаса

14:31 | 21.03.22 г.

Германската автомобилна група Volkswagen ще създаде съвместни предприятия с китайските концерни Huayou Cobalt и Tsingshan Group, за да осигури доставки на никел и кобалт на своите електрически превозни средства в азиатската страна, най-големия автомобилен пазар в света по обем на продажбите, съобщава Ройтерс. По този начин базираната във Волфсбург компания иска да намали разходите на фона на поскъпващите суровини в глобален план.

Този ход е част от ангажимента на Volkswagen да инвестира 30 млрд. евро в създаването на мрежа от фабрики за производство на електромобилни батерии и за осигуряване на по-широк достъп до жизненоважните суровини, които са необходими за изграждането на тези продукти. 

Volkswagen, Huayou Cobalt и Tsingshan подписаха меморандум за разбирателство за съвместна дейност в Индонезия, където се намират повече от 10% от световните запаси от латеритна никелова руда. Местният им бизнес ще се фокусира върху добива на никел и кобалт за батерии.

В последния етап на разширяването на предприятието производственият му капацитет ще достигне 160 гигаватчаса, става ясно от съобщение на Volkswagen China Group. Това съответства на годишно производство от около 120 хил. тона никел и 15 хил. тона кобалт, изтъква от своя страна Huayou.

Второто съвместно предприятие на Volkswagen ще бъде създадено с Huayou в Гуанси-джуанския автономен регион, Южен Китай. То ще се занимава с рафиниране на никелови и кобалтови сулфати, с производство на прекурсори и катодни материали.

„Сътрудничеството има за цел да ограничи значително разходите, да осигури доставката на суровини и да постигне прозрачна и устойчива верига на доставки“, става ясно от съвместно съобщение на двете компании.

Двете партньорства ще подкрепят дългосрочната цел на Volkswagen за намаляване на разходите с 30-50% за всяка произведена батерия.

Цената на никела нарасна с почти 400% от началото на годината на фона на войната в Украйна, тъй като Русия е основен доставчик на метала и наложените санкции срещу Москва от Запада ограничиха предлагането.

Никелът, търгуван на Лондонската метална борса, получи нов възходящ ценови тласък на 8 март, когато стойността му достигна 100 хил. долара за тон за броени часове. Оттогава цената на метала падна рязко, след като борсата беше принудена да спре търговията за определено време.

Tsingshan се превърна в най-големия производител на никел в света благодарение на разработването на евтин процес за добив на метала. Тя обяви големи инвестиции в Индонезия, включително чрез други съвместни предприятия с Huayou.

Решението на Volkswagen отразява ускорената инфлация при суровините и автомобилните компоненти през последните месеци. Компании като Tesla до BYD бяха принудени да повишат цените на своите електромобили заради увеличените разходи за суровини. Миналата седмица американският автопроизводител Ford Motor Co. обяви планове за създаване на съвместно предприятие за изграждане на клетки за електромобилни батерии в Турция.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:26 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още