Неочакваното покачване на разходите за суровини води до „абсурдно“ увеличение на цената на батериите за електрически превозни средства, заяви китайският електромобилен концерн Li Auto Inc., цитиран от Bloomberg.
„Цената на батериите през второто тримесечие нарасна абсурдно много“, изтъква главният изпълнителен директор на компанията Ли Сян в своя акаунт в платформата Weibo. Автомобилните концерни, които все още не са повишили цените на своите продукти, вероятно ще трябва да го направят, след като техните доставчици поискат повече пари за батерии, добавя той.
Коментарите на Ли отразяват серията от ценови увеличения на конкурентите на Li Auto, като Tesla Inc. и BYD Co., с което разочароваха някои клиенти, които вече са се насочили към сегмента на електрическите автомобили.
Автомобилните концерни в Китай, най-големият пазар за електромобили в света, се опитват да привлекат повече клиенти, докато Пекин намалява правителствените субсидии за екологични превозни средства. Конвенционалните превозни средства, които произвеждат компании като BYD и Geely Automobile Holdings Ltd., също се сблъскват с повишени експлоатационни разходи поради растящите цени на петрола.
Китайската Contemporary Amperex Technology Co. Ltd. (CATL), най-големият производител на батерии в света, отчита по-високи разходи за суровини, заявявайки, че тези разходи оказват натиск както върху производителите на клетки, така и върху автомобилните производители.
„Поскъпването на суровините нагоре по веригата предизвика известен натиск върху индустрията, включително върху производителите на автомобили и производителите на батерии“, посочва говорител на CATL. „Ние се придържаме към принципа да предоставяме на клиентите висококачествени продукти, като същевременно поддържаме разумно ниво на печалба“, добавя той.
Друг производител на електромобили, WM Motor Technology Co., също се позова на по-високите разходи за суровини и ограниченията при доставките, когато увеличи цените на своите превозни средства с до 26 хил. юана.