fallback

Продажбите на леки коли в България растат за четвърти пореден месец през февруари

Страната ни е пета по ръст в ЕС през миналия месец, изпреварвана от Португалия, Гърция, Румъния и Кипър

10:27 | 17.03.22 г. 1

Регистрациите на нови леки автомобили в България нарастват за четвърти пореден месец през февруари на годишна база, сочат данни на Европейската асоциация на автомобилните производители (АСЕА). През миналия месец продажбите на българския пазар се увеличават със 17 на сто до 1943 броя спрямо 1660 броя преди година. Страната ни се нарежда на пето място по ръст в рамките на Европейския съюз (ЕС), изпреварвана от Португалия (39,2%), Гърция (27,8), Румъния (24,9) и Кипър (23,2).

В същото време общите продажби в ЕС се понижават отново, този път с 6,7%, до 719 465 превозни средства. Това са най-ниските обеми за месец февруари в историята на статистиката на блока. Негативният резултат се дължи до голяма степен на проблемите във веригите на доставка, които продължават да помрачават индустрията. С понижението през февруари ЕС записва осми пореден месец на спад, като серията започва от юли 2021 г.

Най-значими спадове записват Финландия (-22,9%), Италия (-22,6%) и Словения (-21,3%).

асеа1

Извън ЕС, продажбите в Исландия нарастват с 47,3%, докато тези в Норвегия се свиват с 23,8 на сто. Регистрациите през февруари във Великобритания се увеличават с 15 на сто.

През първите два месеца на годината регистрациите на леки коли в ЕС се свиват с 6,4% до 1 401 960 броя спрямо 1 497 760 броя за същия период на миналата година. В България общите продажби за януари и февруари се увеличават с 16% до 3977 броя спрямо 3429 броя преди година. И тук страната ни е на пето място по ръст в блока, като пред нея се нареждат Румъния (39,2%), Словакия (32,6%), Кипър (27,4%) и Португалия (16,7%).

Най-големи понижение отчитат Италия (-21,1%), Финландия (-19,2%) и Франция (-15,7%).

асеа2

Извън ЕС, Исландия отчита ръст от 50% до 1700 превозни средства спрямо 1133 коли преди година. Продажбите във Великобритания нарастват с 23% до 174 081 коли спрямо 141 561 превозни средства за същия период на 2021 г. Регистрациите в Норвегия се свиват с 23,3%.

Автомобилни компании

Продажбите на лидера на пазара на леки коли в Европа - германската група Volkswagen, през февруари се свиват с 11,5% до 73 073 броя спрямо 86 914 броя година по-рано. Пазарният дял на компанията се понижава до 24,5% срещу 25,8% за февруари 2021 г. В периода януари-февруари 2022 г. регистрациите на автомобили на концерна се понижават с 9,4% до 349 029 броя спрямо 385 290 броя година преди това. Пазарният дял на Volkswagen се свива до 24,9% от 25,7% за периода през 2021 г.

Основният конкурент на Volkswagen в Европа - Stellantis, отчита спад на регистрациите през февруари в размер на 19,5% до 151 483 превозни средства спрямо 188 253 автомобила година по-рано. Пазарният дял на компанията се свива до 21,1% спрямо 24,4 на сто за февруари 2021 г. Продажбите на Stellantis в региона за януари-февруари се понижават със 17,5% до 291 488 броя спрямо 353  144 броя година преди това. Пазарният дял на концерна се свива до 20,8% спрямо 23,6% за съшия период на 2021 г.

асеа

Френската група Renault отчита 4-процентен спад в продажбите за февруари. Въпреки това нейният пазарен дял в ЕС нараства до 9,6% спрямо 9,3 на сто година преди това. За периода януари-февруари концернът записва 3,8% понижение в регистрациите. Пазарният му дял расте до 10% спрямо 9,7 на сто за същото време на 2021 г.

Южнокорейската група Hyundai отчита най-впечатляващ ръст както при продажбите, така и на пазарния дял сред основните автомобилни концерни в Европа през февруари. Регистрациите на компанията се увеличават с 21,3% до 66 721 броя спрямо 55 020 броя година по-рано, докато пазарният ѝ дял расте до 9,3% спрямо 7,1 на сто за същия месец на 2021 г. През първите два месеца на 2022 г. продажбите на Hyundai се увеличават с 24,8% до 132 947 броя спрямо 106 486 броя за същото време на миналата година. Пазарният ѝ дял нараства до 9,5% спрямо 7,1 на сто година по-рано.

Сред другите компании, които представят положителни резултати през февруари, изпъкват Honda (+41,3% на продажбите), Mitsubishi (+10,1%), Toyota (+3,1%), Mercedes-Benz (+1,1%) и Mazda (+0,4%).

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:48 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още