Представители на автомобилната индустрия в Южна Корея изразиха опасения относно плана на новоизбрания президент Юн Сук-йол да забрани продажбата на автомобили с двигатели с вътрешно горене през 2035 г., заявявайки, че производителите на части може да не са готови за подобен график, съобщава Bloomberg.
Корейската асоциация на автомобилните производители ще поиска провеждането на дискусии по въпроса с екипа на кампанията на Юн, който подготвя политиките, преди той да встъпи в длъжност през май, заяви президентът на лобистката група Йеон Марн-ки.
„Те изобщо не са говорили с нас за това обещание“, изтъква Йеон. „Надявам се (Юн Сук-йол) да промени решението си, след като встъпи в длъжност“, добавя той.
Приблизително 90% от около 10 хил. производители на автомобилни части в Южна Корея представляват малки предприятия, които все още са фокусирани върху компоненти, свързани с двигателите с вътрешно горене, и ще бъдат силно засегнати от новата политика на Юн, тъй като не разполагат с възможност за бързо преминаване към производствено оборудване за части за електрическите автомобили, предупреди говорителят на Корейската асоциация на производителите на автомобилни части.
„Не е въпрос на предоставяне на субсидии“, посочва той.
Целта на Юн беше разкрита по време на предизборната му кампания, както планове за приемане на стандарти за емисии Euro7. Водещият автомобилен производител в Южна Корея Hyundai Motor Co. планира 36% от продажбите му да са на електрически превозни средства до 2030 г. Компанията иска да електрифицира своето продуктово портфолио за Европа до 2035 г., тъй като регионът планира дотогава да забрани продажбите на конвенционални превозни средства.
Южнокорейският бизнес на General Motors GM Korea Co. не очаква планираната политика на Юн да окаже голямо въздействие върху операциите му в страната, тъй като компанията е възприела подобен подход.
Само за първите десет месеца през 2021 г. в Южна Корея бяха продадени над 70 хил. електрически превозни средства, с което обемите надхвърлят почти двойно данните за предходната година. В това отношение страната се нарежда на седмо място в света по размер на продажбите на електромобили на национално ниво.