fallback

Тайванска компания представи прототип на сменяема твърдотелна батерия

Батерията на Gogoro може да се използва при по-леки електрически превозни средства и предлага увеличена енергийна плътност и по-голяма безопасност

15:18 | 10.03.22 г. 1

Тайванската компания Gogoro, която зададе стандартите за сменяемите батерии при електрическите превозни средства, представи първия в света прототип на сменяема твърдотелна батерия, пише electrek.co.

Батерията е разработена съвместно с ProLogium Technology, лидер в индустрията за твърдотелни батерии с опит в сферата на литиево-керамичните батерии (LCB). 

Както главният изпълнителен директор и основател на Gogoro Хорас Люк обяснява в разговор с Electrek, новият прототип на батерията използва система за управление на Gogoro и разчита на технологията на ProLogium за съхранение на енергия.

Базираната в Тайпе компания за батерии и електромобили Gogoro представи новия прототип на твърдотелна батерия в четвъртък (10 март).

Gogoro си създаде име със своята система за сменяеми батерии. Компанията е произвела над 1 милион от тези батерии с размер на кутия за обяд, които могат да се сменят за секунди в хилядите станции за смяна на батерии. Те намират приложение при леките електрически превозни средства като електрически тротинетки и мотоциклети.

gogoro

Gogoro също така произвежда електрически скутери, а големи компании като Yamaha също си партнират с нея, за да използват батериите ѝ в собствените си електрически скутери.

Твърди се, че новата твърдотелна батерия на Gogoro, която все още е в процес на разработка, е в състояние да увеличи текущия капацитет на Gogoro от 1,7 киловатчас (кВтч) на батерията до впечатляващите 2,5 кВтч. Това представлява 40% увеличение на енергийната плътност и би довело до значителен ръст в пробега.

Твърдотелните батерии също предлагат по-голяма безопасност: те са практически пожароустойчиви.

При литиево-керамичните батерии твърдият керамичен слой прави невъзможно т.нар. дендрити да пробият пластмасовия сепаратор, което премахва риска от късо съединение – проблем, който се появява при литиево-йонните аналози.

Комбинацията от увеличен пробег и по-голяма безопасност изглежда е ключова причина за фокуса на Gogoro върху твърдотелни батерии.

Батерията на Gogoro е с тегло 9,5 кг и може просто да бъде извадена от автомобила и незабавно поставена в една от станциите на Gogoro в замяна на напълно заредена батерия.

Тази технология може да намери приложение и при по-тежките четириколесни електрически превозни средства като нашумелия китайски модел Wuling Hongguang Mini, който се предлага с опции за батерии от 9,13 и 26 кВтч. Първите две версии ще могат да се захранват с от 3 до 5 батерии на Gogoro.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:51 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още