Американският автомобилен производител Ford Motor Co. ще увеличи разходите за електрически превозни средства до 50 млрд. долара, заяви главният изпълнителен директор Джим Фарли в сряда, след като компанията обяви, че ще раздели бизнеса си за електромобили от този с двигатели с вътрешно горене.
Първоначално концернът планираше да инвестира 30 млрд. долара в електрификацията на своето продуктово портфолио, обещавайки да предлага по четири електрически коли на всеки десет модела до 2030 г.
По-рано Ford обяви, че възнамерява да раздели бизнеса за електромобили от този за конвенционални коли.
Концернът представи по-слаб от очакваното финансов отчет за четвъртото тримесечие на 2021 г. в началото на миналия месец. За миналата година Ford отчете оперативна печалба от 10 млрд. долара и марж на оперативната печалба от 7,3%. Нетната печалба възлиза на 17,9 млрд. долара. Нетната печалба за четвъртото тримесечие нарасна до 12,3 млрд. долара в сравнение със загубата от 2,8 млрд. долара преди година. Коригираната печалба преди лихви и данъци се увеличи до 2 млрд. долара от 1,7 млрд. долара година по-рано.
Ford се включи в световната надпревара за електрическа мобилност, докато традиционните концерни се опитват да настигнат лидера в сегмента Tesla Inc. Въпреки че Ford продава повече пикапи от F серията, отколкото е целият годишен обем на продажби на компанията на Илон Мъск, последният може да се похвали с пазарна оценка, която е по-голяма от общата на Ford, GM, Stellantis, Volkswagen и Toyota.
Компанията назначи бившия мениджър в Apple и Tesla Дъг Фийлд, който ще отговаря за вътрешната реорганизация, включваща преоборудване на фабриките на Ford за производство на електромобили и наемане на нови инженери.