Германската автомобилна група Mercedes-Benz AG предложи предпазлива перспектива за 2022 г., тъй като отчита по-значими насрещни ветрове, предизвикани от смущенията във веригите на доставка и от скока в разходите за суровини, съобщава Bloomberg.
Mercedes заяви в четвъртък, че очаква да продаде „малко повече“ автомобили от обемите за миналата година, като увеличението ще дойде от продажбите на модели с по-висок марж. Тъй като прогнозируемостта на ситуацията при полупроводниците се подобрява, производителят на премиум автомобили предупреди, че все още очаква недостиг на някои компоненти в глобален мащаб.
„Очаква се цените (на автомобилите) отново да нараснат, като това обаче няма да компенсира напълно поскъпването на суровините през 2022 г.“, изтъкват от компанията.
Главният изпълнителен директор на Mercedes Ола Калениус продължава да развива стратегията на концерна за превръщането му в производител на електромобили, който може да се конкурира успешно с лидера в сегмента в Tesla Inc. Компанията се стреми да пусне в продажба електрически модели във всички сегменти през тази година, което отразява амбицията ѝ да продава единствено електромобили до 2030 г.
Mercedes ще изплати дивидент от 5 евро на акция, което е над три пъти повече от стойността от минатата година в размер на 1,35 евро на акция.
По-рано този месец концернът заяви, че е надхвърлил целта си за възвръщаемостта през 2021 г. и е генерирал най-голямата си рентабилност при продажбите през четвъртото тримесечие.
Компанията, известна преди като Daimler AG, отдели своето подразделение за камиони през декември, слагайки край на досегашната си структура. Този ход има за цел да позволи на двете компании да се съсредоточат върху подготовката за мащабните технологични промени в индустрията.
Миналата седмица Mercedes заяви, че очаква да разполага с фабрики, произвеждащи изключително електрически превозни средства до втората половина на десетилетието, добавяйки, че не планира да строи нови заводи, насочени към изграждането на електромобили. Вместо това концернът ще поддържа гъвкави наличните производствени линии в съответствие с търсенето на пазара.