Германският доставчик на автомобилни компоненти Continental AG обмисля да се раздели на четири отделни бизнеса, за да увеличи пазарната си капитализация, но първо трябва да убеди мажоритарния акционер Schaeffler в ефективността на своя план, съобщава Manager Magazin.
Четирите бизнес области - гуми, автономно шофиране, аутомотив и ContiTech - ще бъдат продадени или листнати на борсата, съобщава списанието в четвъртък, позовавайки се на източници, свързани с дискусиите.
Този ход може да повиши пазарната оценка на Continental спрямо сегашното ѝ ниво от около 17,5 млрд. евро до 40-45 млрд. евро.
Базираната в Хановер компания обяви по-рано тази година, че не планира да изгражда фабрика за производство на чипове, както възнамерява да направи нейният конкурент Robert Bosch. С това Continental се дистанцира от глобалния тренд сред автомобилните доставчици за изграждане на производствени мощности за полупроводници за облекчаване на дефицита в този сектор.
През ноември ръководителят на Continental Николай Зетцер прогнозира трудна 2022 г. заради скъпите суровини и недостига на чипове макар да вижда подобрение в средносрочен план. „Недостигът на чипове, както и нарастващите цени на суровините вероятно ще продължат да притискат автомобилната индустрия през четвъртото тримесечие на тази година и през цялата 2022 г.“, изтъква Зетцер.
През октомври Continental понижи перспективите за приходите от 34,5 млрд. евро до 32,5-33,5 млрд. евро, докато прогнозата за маржа на оперативната печалба беше намалена от 6,5-7% на 5,2-5,6 на сто.