По време на Суперкупата (Super Bowl) - финала на първенството на Националната футболна лига на САЩ, автомобилните концерни обикновено са склонни да разчитат на огромния интерес към събитието, за да рекламират своите продукти. Тази година германската група BMW се обърна към Арнолд Шварценегер и Салма Хайек, които заеха централно място в нова реклама, показваща електрическия SUV iX. Toyota, най-големият автопроизводител в света по пазарен дял, заложи на ветерана Томи Лий Джоунс, който се появи на шофьорското място на пикап Tundra, а General Motors привлече Майк Майърс от филма „Остин Пауърс“, за да подчертае своя фокус върху електромобилите, пише Bloomberg.
Но един автомобилен концерн направи нещо по-различно. Вместо да привлича известни актьори, които да рекламират продуктите му, подкрепения от Китай шведски стартъп Polestar нанесе няколко ефективни удара на своите съперници. Неговият 30-секунден проблясък по време на Суперкупата включваше кадри на Polestar 2 и серия от съобщения, описващи какво не предлага марката. „Без „Дизелгейт“, без завладяване на Марс“ – язвителни препратки към съперниците Volkswagen AG и Tesla на Илон Мъск.
No compromises. Because our planet demands real action.#PolestarCars #NoCompromises pic.twitter.com/fC8EIRc11q
— Polestar (@PolestarCars) February 13, 2022Въпреки че Мъск отвърна на рекламата със смеещо се емоджи в Twitter, тя привлече публичното внимание към Polestar, основана преди пет години от шведския концерн Volvo Cars и китайската Geely.
Марката отбеляза 580-кратен ръст на трафика в своите страници в Cars.com след излъчването на рекламата, а Polestar 2 стана най-посещаваният модел на платформата по време на Суперкупата.
Тазгодишният финал по американски футбол включва рекорден брой реклами на електрически автомобили - поредният знак, че конкуренцията в тази сфера се нажежава. Автомобилните марки пуснаха четири пъти повече телевизионни реклами за електромобили в САЩ миналата година, отколкото през която и да е от предходните две години и похарчиха приблизително 248 милиона долара за рекламно време спрямо 83 милиона долара през 2019 г., според данни на EDO.
Автомобилните производители също инвестират в актуализиране на производствените си бази. Компаниите, включително GM, VW и Stellantis, обявиха планове в размер на десетки милиарди долари за изграждане на заводи за електромобили и батерии, докато се опитват да настигнат Tesla, която се готви да отвори първата си европейска фабрика край Берлин.
Рекламата на Polestar по време на Суперкупата не е случайна. Компанията планира да излезе на борсата чрез сливане с компания със специално предназначение (SPAC) през първата половина на тази година и иска да разшири своя бизнес отвъд Европа и Азия.
Ключът към постигането на тази цел е Polestar 3, електрически SUV, който компанията ще започне да произвежда в завода на Volvo в Риджвил, Южна Каролина. Изграждането на този модел на местно ниво ще подкрепи навременните доставки и осигуряването им на достатъчно конкурентна цена.
Компанията трябва да извърви дълъг път, за да привлече повече купувачи към своята марка. През миналата година тя успя да достави около 29 хил. автомобила в световен мащаб, което е малко в сравнение с доставените от Tesla над 936 хил. електромобила.
Polestar се стреми да удвои продажбите си тази година до около 65 хил. броя.