Германският автомобилен концерн Mercedes-Benz AG надмина целта си за печалбата за миналата година благодарение на търсенето на своите премиум автомобили като новия флагман S-Class, който помогна на компанията да се справи с глобалната криза с недостига на чипове, съобщава Bloomberg.
Mercedes заяви, че коригираната възвръщаемост на продажбите от бизнеса с леки и лекотоварни превозни средства достига 12,7%, надхвърляйки насоките от 10% до 12%. Високите цени на новите и употребявани автомобили са изиграли основна роля за постигането на резултата, изтъква концернът.
Компанията заяви, че коригираната ѝ целогодишна печалба преди лихви и данъци достига около 14 млрд. евро.
Глобалният недостиг на високотехнологични компоненти натежа върху индустрията, което доведе до временно спиране на производството и изоставане по отношение на производствените графици. Mercedes-Benz премина през едно трудно трето тримесечие и в крайна сметка загуби короната при световните продажби на луксозни автомобили от конкурента си BMW AG за първи път от 2015 г.
Ръководството на Mercedes-Benz увеличава ангажимента си да превърне компанията, едно от най-разпознаваемите имена в автомобилостроенето, в изцяло електрически концерн и да оспори лидерското място на Tesla Inc. Производителят има за цел да пусне в продажба електрически модели във всичките си сегменти през тази година на фона на ангажимента му да стане изцяло електрическа марка до 2030 г.
През декември групата отдели подразделението си за камиони, слагайки край на продължилото повече от век съществуване под един покрив. Този ход има за цел да позволи на компаниите да засилят фокуса си върху мащабните технологични промени, които засягат индустрията.
Mercedes заяви, че компанията сега очаква преструктурирането да увеличи оперативната ѝ печалба с около 9 до 10 млрд. евро. Този еднократен ефект няма влияние върху паричния поток и няма съществено въздействие върху данъците, посочва автомобилният производител.