Печалбата на японския автомобилен концерн Subaru Corp. се понижава с две трети през последното фискално тримесечие на годишна база, тъй като свитото производство и спадът при продажбите помрачават финансовите резултати, увеличавайки обема на неизпълнените поръчки, съобщава Automotive News. Проблемите принудиха компанията да понижи отново перспективите си за печалбата за годината, макар че очаква облекчаване на кризата с полупроводниците.
Оперативната печалба на Subaru се понижава с 66 на сто до 22,7 млрд. йени (197,2 млн. долара) през фискалното трето тримесечие, приключило в края на декември, на годишна база.
Компанията посочва, че остава засегната от нарастващите разходи за суровини и глобалните сътресения във веригите на доставка. Общото производство на Subaru спада с 20 на сто до 207 хил. превозни средства през периода октомври-декември, като общо за първите девет месеца на фискалната година то се понижава с 11%.
Глобалните продажби на концерна в същото време се свиват с 35% до 173 хил. броя през тримесечието на годишна база.
Subaru понижи перспективите си за продажбите за трети път през настоящата фискална година, приключваща в края на март. Сега компанията очаква да продаде общо 740 хил. превозни средства. Това представлява спад от 14 на сто спрямо предходната година и изостава значително от предишната цел за продажби в размер на 830 хил. превозни средства.
Първоначалната прогноза на Subaru беше за един милион продажби.
Subaru е силно изложен на кризата с чиповете поради сравнително малкия размер на бизнеса и широкото използване на компоненти, които се употребяват от много от неговите конкуренти. Според финансовия директор Кацуюки Мидзума все още не е ясно кога веригите на доставка ще се стабилизират и производството на компанията ще се нормализира.
Недостигът на части води до забавяне на доставките на превозните средства при изпълнението на поръчките.
Броят на неизпълнените поръчки в САЩ нараства до 42 хил. превозни средства през третото тримесечие спрямо 30 хил. броя през юли-септември и 17 хил. броя през първото тримесечие.
Според Мидзума е много вероятно забавянията да продължат да нарастват. Той заяви, че Subaru работи с дилърите, за да се предпази от отмяна на поръчките.