Продажбите на шведския автомобилен концерн Volvo Car Group се свиват с 20,2% през януари на годишна база под натиска от глобалния недостиг на компоненти, въпреки че търсенето на моделите му остава силно, съобщава Ройтерс.
Volvo, чиито операции остават силно засегнати от ограниченията във веригите на доставка в целия сектор и недостига на полупроводници, предупреди миналата година, че недостигът на чипове ще продължи да помрачава бизнеса ѝ и през 2022 г.
Компанията заяви, че макар производството да продължава постепенно да се подобрява, доставките на дребно остават влошени "поради увеличаване на колите в транзит".
„Ситуацията с доставките продължава да се облекчава, но недостигът на компоненти ще остане ограничаващ фактор за Volvo Cars и автомобилната индустрия“, изтъкват от концерна.
Глобалните продажби на компанията се понижават до 47 561 автомобила през януари, като продажбите в Европа спадат с 24,8% на годишна база, а в САЩ - с 12,8%.
Според данни на Clean Technica Volvo се нарежда на осмо място в света по продажби на електромобили с обем от 189 115 броя. За сравнение, лидерът Tesla е успял да продаде през 2021 г. 936 172 електрически коли.
По отношение на общите продажби в Европа Volvo достига 17 място с 288 402 продадени автомобила, което представлява ръст от 0,4% на годишна база.