Автомобилният производител Stellantis може да съкрати до 1400 работни места във Франция през тази година, тъй като продължава с опитите да се адаптира към променящата се индустрия, споделят пред Ройтерс източници от местни работнически организации ден преди ръководството и синдикатите да обсъдят заплащането и условията на заетост.
Година след сформирането на втория по големина европейски автомобилен концерн след сливането между Fiat Chrysler Automobiles и PSA Group, всяка дискусия за съкращения на работни места в дадена страна предизвиква вълнения сред работниците и в други държави, където Stellantis разполага с производствени мощности.
Само във Франция през миналата година компанията е съкратила 1380 работни места по взаимно съгласие, според документ, видян от Ройтерс.
Според източниците Stellantis възнамерява да съкрати подобен брой работници и през тази година.
„Разглежда се прилагането на същите мерки и за тази година“, посочват те, добавяйки: „Отново ще бъдат съкратени между 1300-1400 работни места“.
Тези цифри са до голяма степен в съответствие с предишните цикли на съкращения в рамките на производителя на Peugeot PSA Group, сега част от Stellantis.
В средата на месеца изпълнителният директор на Stellantis Карлос Таварес заяви, че забраната за превозни средства с двигатели с вътрешно горене, която ще влезе в сила през 2035 г. в Европа, означава, че производителите на автомобили трябва да започнат бързо да трансформират своите заводи и вериги на доставка.
„Бруталността на тази промяна създава социален риск“, категоричен е Таварес.
Той коментира и своето обещание да не затваря заводи:
„Като цяло държа на обещанията, които давам, но също така трябва да останем конкурентоспособни“. Той визира по-специално производствените разходи в Италия, които са „значително по-високи, понякога двойно повече, от тези в заводите в други европейски страни“, главно поради „прекомерните" цени на енергията.