fallback

САЩ изостават все повече от Европа и Китай по отношение на е-мобилността

Анализаторите признават, че не са очаквали толкова бърз растеж при продажбите на електромобили на европейския и китайския пазар

11:38 | 01.02.22 г. 1

Автомобилните производители и анализаторите често се чудят кога растежът при продажбите на електрически автомобили в САЩ ще се ускори след години на сравнително мудно увеличение. В Китай и Европа този преломен момент вероятно вече е настъпил, пише Bloomberg. 

И европейският, и китайският пазар изглежда са достигнали през последните две години точката, след която няма връщане назад към двигателя с вътрешно горене, посочва Александра О’Донован, ръководител на отдела по електрическа мобилност в BloombergNEF (BNEF). И на двата пазара делът на електромобилите достига или надхвърля 4% от общите продажби на нови превозни средства към края на 2019 г. През 2021 г. този дял се увеличава съответно до 15% за Китай и 20% в Европа.

BNEF не е очаквал толкова бърз растеж, признава О’Донован. Опитвайки се да разбере защо прогнозите на анализаторите се разминават, тя посочва, че в крайна сметка те са осъзнали, че потребителското търсене в Китай и в Европа в момента движи продажбите, а не единствено държавната политика с фокус върху борбата с изменението на климата. В Китай са продадени общо 3,3 млн. нови електрически коли, докато в Европа обемите достигат 2,3 млн. автомобила с батерии.

„Направи ни впечатление, че тези два пазара са достигнали своите преломни точки“, изтъква О’Донован на годишната среща на BNEF в Сан Франциско. "Това, което знаем сега, е, че тази точка е премината, когато потребителите проявят интерес към електрическите автомобили", добавя тя.

Според О’Донован това се случва, когато делът на електромобилите достигне 10% от общите продажби на нови превозни средства.

По думите ѝ сред следващите пазари, които ще достигнат този преломен момент, попада Южна Корея, където продажбите вече минават границата от 10% през третото тримесечие на миналата година. В същото време делът на електромобилите в Северна Америка не успява да достигне 8%, въпреки че расте, добавя тя.

Въпреки че САЩ изостават в налагането на електромобилите, именно една американска компания владее глобалния пазар, като 2021 г. стана четвъртата поредна година, в която този производител оглавява световните продажби на електрически коли. Водената от милиардера Илон Мъск Tesla Inc. успя да достави 936 хил. електромобила в глобален мащаб през миналата година, което представлява ръст от 87% на годишна база, изпреварвайки с голяма разлика втория BYD. Китайският автопроизводител записа впечатляващите 593 878 продажби на електрически коли, като основният двигател тук остава родният пазар. Интересно е да се отбележи, че от въпросните 936 хил. електромобила Tesla е произвела около 470 хил. в своя завод в Шанхай, Китай.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:45 | 04.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още