Продажбите на дребно на превозни средства в САЩ най-вероятно ще се свият през януари заради намаленото производство на фона на новите огнища на омикрон варианта на коронавируса, ограниченията в глобалните вериги на доставка и ускорената инфлация, посочват консултантските фирми J.D. Power и LMC Automotive, цитирани от Ройтерс.
Анализаторите очакват продажбите на дребно на нови автомобили в САЩ да се понижат с 8,3% до 828 900 броя на годишна база.
„Обемът нови превозни средства, доставени на дилърите през януари, е недостатъчен, за да отговори на силното потребителско търсене, което доведе до значително забавен темп на продажбите“, изтъква Томас Кинг, президент на отдела за данни и анализи в J.D. Powers.
Пандемията от COVID-19 причини затруднения във веригите на доставка, увеличавайки разходите за всичко - от труд до суровини.
Средната стойност на трансакцията при продажбите на дребно през януари се очаква да достигне 44 905 долара, изоставайки от рекорда от 45 283 долара, отчетен през декември.
През януари бизнес активността в САЩ нарасна с най-бавния си темп от 18 месеца, тъй като зимният скок в броя на заразените с COVID-19 задълбочи недостига на работници във фабриките, въпреки че търсенето остава силно.
J.D. Power и LMC Automotive очакват общите продажби на нови автомобили за януари да достигнат 932 099 броя, което би представлявало спад от 15,6% спрямо януари 2021 г.
В отделно проучване анализаторите от Cox Automotive заявиха, че продажбите на нови превозни средства през януари се очаква да достигнат 1,01 млн. броя, което означава спад от 8,9% на годишна база.
Въпреки допълнителния риск J.D. Power и LMC Automotive очакват глобалните продажби на леки автомобили през 2022 г. да нараснат с 6% до 86,2 милиона броя.