Германският автомобилен концерн Volkswagen AG ще си партнира с доставчика Robert Bosch GmbH, за да ускори разработките на технологии за автономно шофиране и да се конкурира по-успешно в тази сфера с компании като Tesla Inc., които залагат на софтуера, съобщава Bloomberg.
Софтуерното звено на VW Cariad ще работи с най-големия доставчик на авточасти в света, за да въведе функции, позволяващи на шофьорите временно да свалят ръцете си от волана от 2023 г., съобщиха компаниите във вторник. При напредване на работата ще бъдат ангажирани повече от 1000 работници от двата концерна.
Споразумението между VW и Bosch цели да засили разработването на автономни технологии, които се очаква да променят из основи транспортния сектор. Това е възможност за Германия да навакса разликата с водещите в това отношение страни.
„Автоматизираното шофиране е ключът към бъдещето на нашата индустрия“, изтъква главният изпълнителен директор на Cariad Дирк Хилгенберг. „С нашето сътрудничество ще укрепим репутацията на Германия при иновациите“, добавя той.
Въпреки че това е област, която тепърва ще се развива, вече съществува силна конкуренция. Миналата година Mercedes-Benz на Daimler AG си осигуриха регулаторно одобрение за внедряване на опция за шофиране без ръце на територията на Германия чрез система, която предлага трето ниво на автономност. За сравнение, електромобилите на Tesla са оборудвани със софтуер, позволяващ второ ниво на автономност. Звеното на Intel Mobileye, Waymo на Alphabet Inc., както и китайската Baidu също работят върху развитието на автономна технология.
Проектът VW-Bosch включва използване на сензори и технология за изкуствен интелект за събиране и анализиране на данни за трафика в реално време, които ще послужат в процеса на разработка на софтуер.
Целта е да се въведат системи от второ и трето ниво на автономност в градска среда и по магистралите. Компаниите заявиха, че проучват и цели за пълно автономно шофиране от четвърто ниво.
„Сътрудничеството между Bosch и Volkswagen е важна стъпка към използване на новия софтуер за генериране на приходи“, споделя главният финансов директор на VW Арно Антлиц. „Компонентите на разработения софтуер могат да се използват и за превозни средства и екосистеми на други автомобилни производители в бъдеще“, добавя той.
Смущения в индустрията
Осигуряването на огромни количества данни ще бъде от решаващо значение за автономното шофиране, което главният изпълнителен директор на VW Херберт Дийс очаква да предизвика още по-дълбоки смущения в индустрията, отколкото преходът към електрически превозни средства.
През декември VW обяви, че заделя 89 млрд. евро за разработването на електромобили и софтуер през следващите години до края на това десетилетие. Компанията ще инвестира и 2,6 млрд. евро в американския стартъп Argo AI, които работи по технологии за автономно шофиране.