Политици от поне четири индийски щата се обърнаха към Twitter, за да поканят американския електромобилен концерн Tesla Inc. да открие представителства във въпросните провинции, само дни след като ръководителят на компанията Илон Мъск написа в социалната платформа, че все още се сблъсква с редица предизвикателства в опита си да навлезе на този обещаващ пазар.
Индийските представители предлагат на Tesla различни възможности - от инфраструктура и устойчивост до опростен процес на одобрение. Призивите идват от различни части на страната - от Телангана на юг, Махаращра на запад, Пенджаб на север и Западен Бенгал на изток, съобщава Bloomberg.
Вече години наред Мъск и индийското правителство водят преговори относно присъствието на концерна в страната, но разногласията относно изграждането на местна фабрика от Tesla и високите мита върху вноса на автомобили продължават да държат въпроса в задънена улица. Въпреки че администрацията на премиера Нарендра Моди иска Tesla да създаде фабрика за продажба на местно ниво и за износ, Мъск настоява за намаляване на вносните мита, които достигат в момента 100%, за да може първо Tesla да създаде пазарна основа.
Всички щати, поканили Tesla, се управляват от партии, които се противопоставят на партията на Моди "Бхаратия джаната", която управлява федералното правителство.
Построяването на автомобилна фабрика в Индия може да се окаже трудно начинание дори за местните компании без държавна подкрепа, тъй като бюрокрацията, придобиването на земя и трудовите права остават постоянно предизвикателство.
През 2008 г. Tata Motors Ltd., управлявана от най-големия конгломерат в Индия, беше принудена да изостави почти завършено съоръжение в Западен Бенгал след протести на фермери срещу придобиването на земя, което осуети опита ѝ да стартира в този щат производството на Nano, най-евтината кола в света.
"Елате насам, ние в Западен Бенгал имаме най-добрата инфраструктура и нашият лидер Мамата Банерджи разполага с визията. Бенгал означава бизнес”, пише в Twitter Гулам Рабани, министър по въпросите на малцинствата и висшето образование в Западен Бенгал.
Като опозиционен лидер, главният министър на щата Мамата Банерджи ръководи кампания, изискваща от Tata Motors да върне земята, придобита от правителството на провинцията, на фермери, които не желаят да се откажат от нея.
Индия, четвъртият по големина автомобилен пазар в света и дом на повече от 1,3 милиарда души, е един от пазарите с най-голям потенциал за производителите на електромобили, но пътищата ѝ все още са доминирани от евтини бензинови и дизелови автомобили, произведени от местните подразделения на Suzuki Motor Corp. и Hyundai Motor Co. Страната обеща да стане въглеродно неутрална до 2070 г., но електрическите превозни средства все още остават недостъпни за повечето купувачи в страната, където средният годишен доход не успява да достигне 2000 долара.