Audi е продала 1,68 милиона автомобила през миналата година, което представлява спад от 0,7% в сравнение с предходната година. След рекордно силно първо полугодие продажбите през втората половина на годината бяха забавени от недостига на полупроводници, съобщава Automobilwoche, цитирайки дъщерното дружество на групата Volkswagen.
В Китай Audi е доставила 701 хил. автомобила, или с 3,6% по-малко в сравнение с 2020 г. В Европа продажбите на Audi остават малко под нивото от предходната година - 617 хил. автомобила. В Германия продажбите спадат с 15,6%. В същото време Audi успява да продаде 196 хил. автомобила в САЩ, което представлява увеличение от 5% на годишна база.
„Въпреки че доставките на полупроводници ще останат затегнати през следващите месеци, силният ръст на доставките на електрическите модели ни осигурява попътен вятър за по-нататъшното решително прилагане на нашата пътна карта“, изтъква директорът по продажбите Хилдегард Вортман.
Audi продаде 82 хил. напълно електрически превозни средства през миналата година. Компанията планира да пусне в продажба повече от 20 напълно електрически модела до 2025 г.
Audi остава на трето място
Миналата година едноименната марка на BMW Group продаде за първи път повече от 2,2 милиона автомобила. Това постави компанията на първо място в сегмента на луксозните автомобили в световен план. Конкурентът Mercedes-Benz продаде 2,055 милиона автомобила, което е с 5% по-малко в сравнение с предходната година. Тук Audi се нарежда на трето място след своите германски конкуренти.