Производителят на електрически превозни средства Polestar постигна целта си за продажбите в глобален план през 2021 г. от 29 хил. автомобила, което представлява увеличение от над 185% спрямо 2020 г., съобщи дъщерното дружество на Volvo Cars във вторник, цитирано от Automotive News Europe.
Polestar, която планира да излезе на борсата чрез сливане с компанията със специално предназначение (SPAC) Gores Guggenheim през първата половина на тази година, си е поставила още по-амбициозна цел за 2022 г. - 65 хил. продажби.
Главният изпълнителен директор Томас Ингенлат заяви пред Automotive News Europe, че е предпазлив оптимист по отношение на тазгодишните продажби. Компанията очаква те да нараснат със 125% въпреки продължаващата криза с чиповете.
"Досега не сме имали причина да коригираме перспективите си в посока надолу, но кой знае колко лоши ще бъдат нещата. Ще трябва да изчакаме и да видим как ще се развие ситуацията през 2022 г.", посочва Ингенлат.
Polestar планира да представя по един нов модел всяка година, започвайки с големия първокласен SUV Polestar 3 през настоящата година. Той ще бъде последван от средноразмерния SUV Polestar 4 и големият премиум седан Polestar 5 съответно през 2023 и 2024 г.
Компанията иска да увеличи продажбите си до 290 хил. до 2025 г.
Polestar заяви, че ще увеличи броя на шоурумите, с които разполага в световен мащаб, до 150 до края на 2022 г., от сегашните 86. Само в САЩ броят на шоурумите ще бъде увеличен до 38 през 2022 г. и до 50 година след това.
Освен това компанията ще отвори „сателитни търговски представителства“ за по-малките пазари и ще стартира внос с „опитни местни партньори“ в някои страни.
Polestar увеличава размера на мрежата си от шоуруми, тъй като се стреми да стимулира ръста при продажбите в глобален план през следващите няколко години. Концернът заяви, че иска да постигне плана си за 29 хил. доставени превозни средства през тази година и очаква да продава 290 хил. броя годишно до 2025 г., като се разшири до 30 пазара до края на 2023 г.