fallback

Заводът на Opel в Айзенах възобновява производството след тримесечна пауза

Във фабриката вече се произвежда Opel Grandland

20:01 | 10.01.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Германската автомобилна марка Opel възобнови производството в завода си в Айзенах, Германия, след пауза от повече от три месеца поради липсата на части, в това число и на полупроводници, съобщава Automotive News Europe.

Първият SUV на Opel Grandland слезе от производствената линия в четвъртък сутринта, посочват от компанията, част от групата Stellantis, в която влизат още Peugeot, Fiat, Alfa Romeo, Chrysler, Jeep и др. 

Моделът, който получи беше модифициран миналата година, вече ще се произвежда изключително в Айзенах и ще бъде наличен в шоурумите от февруари.

От Opel съобщават още, че Бодо Рамелов, министър-председателят на Тюрингия, където се намира Айзенах, и главният изпълнителен директор на Opel Уве Хохгешурц са присъствали на възобновяването на работата на съоръжението.

Opel спря производството в завода в края на септември поради недостига на полупроводници. Напрежението вв провинцията ескалира след дебата за възможно отделяне на фабриата от компанията. Последваха протести на работниците и в крайна сметка Stellantis се отказа от плановете си през ноември.

В интервю за вестник Thüringer Allgemeine Хохгешурц обяви подкрепата си за завода в Айзенах.

„Радваме се, че новият Opel Grandland вече може да излезе от производствената линия тук, в Айзенах“, изтъква от своя страна Ксавие Шеро, председател на надзорния съвет на Opel и ръководител на отдел човешки ресурси в Stellantis. „Социалният диалог отново доведе до конструктивни решения, които са от полза за конкурентоспособността на обекта, което е още по-важно предвид дълбоките промени в автомобилната индустрия”, подчертава Шеро.

Opel е единствената германска марка в рамките на Stellantis.

Спирането на производството в заводите на Opel през миналата година е само пример за мащабните щети, които дефицитът на чипове нанесе на автомобилната индустрия по света.

Проблемът не пожали и най-големите имена в сектора. Mercedes загуби короната при продажбите на луксозни автомобили от BMW, тъй като недостигът на чипове засегна доставките.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 00:05 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още