Новият главен изпълнителен директор на Ferrari представи в понеделник нова организация и промени в ръководството, насочени към изостряне на технологичния фокус, докато производителят на луксозни спортни автомобили се устремява към електрическата мобилност, пише Ройтерс.
Бенедето Виня, ветеран в технологичната индустрия и бивш мениджър в производителя на чипове STMicroelectronics, зае поста на главен изпълнителен директор през септември със задачата да въведе Ferrari в новата ера на по-чиста, безшумна и взаимосвързана мобилност.
Отговорности като „Разработка на продукти, изследвания и развитие“, „Цифрови данни“ и „Технологии и инфраструктури“ вече ще принадлежат на главния изпълнителен директор, изтъкват от Ferrari.
Като част от промяната, компанията назначи Джанмария Фулгенци като директор по разработването на продуктите. Фугенци работи във Ferrari от 2002 г., като последно заема поста ръководител на веригата за доставки в нейното състезателно подразделение.
Ернесто Ласаландра е нает от бившия работодател на Vigna STMicro, като директор по изследвания и разработките.
Силвия Габриели, която се присъединява към Ferrari през 2019 г. от Microsoft, е назначена за директор по въпросите за цифровите данни, за да ускори „процеса на цифрова трансформация в цялата компания, като гарантира повече процеси, управлявани от данни и фокусирани върху цифровите технологии“, изтъкват от Ferrari. „Новата организационна структура допълнително ще насърчи иновациите, ще оптимизира процесите и ще увеличи сътрудничеството както вътрешно, така и с партньори“, добавят от компанията.
Ferrari също така наема Анджело Пеши от STMicro, където той работи над 20 години, занимавайки се с финансово планиране, верига на доставки и планиране на продуктите, услугите и операциите. Назначен е за директор на качеството в италианската компания.
Анализаторът на Bestinver Андреа Троварели споделя, че решението на Виня да наеме двама мениджъри от STMicroelectronics предполага, че главният изпълнителен директор „се обръща към доверени съюзници, за да подпомогне промяната и да ускори електрификацията на емблематичния производител“.
През декември Ferrari обяви мащабно пренареждане на ръководството на фона на което трима мениджъри напуснаха концерна.
В началото на ноември Ferrari повиши годишната си прогноза за печалбата след силен тримесечен отчет - първият, откакто беше назначен Виня. Концернът очаква годишна оперативна печалба от 1,52 млрд. евро, което представлява ръст спрямо предишните насоки за печалба от 1,45 до 1,5 млрд. евро.
Въпреки силното си представяне концернът заема предпазлива позиция по отношение на целогодишните приходи, посочвайки, че очаква те да възлязат на 4,3 млрд. евро или по-малко спрямо предходната прогноза за твърдо 4,3 млрд. евро.