Съвместното предприятие на японския автомобилен концерн Honda Motor Co. в Китай ще построи завод за производство на електрически превозни средства в Ухан, докато компанията се фокусира върху най-големия автомобилен пазар в света, за да стимулира своя преход към електрическа мобилност, съобщава Bloomberg.
Фабриката ще бъде въведена в експлоатация през 2024 г. и ще разполага с годишен капацитет от 120 хил. автомобила, изтъкват от Honda в четвъртък (6 януари). В нея ще се извършват разнообразни производствени процеси, от заваряване и сглобяване до тестване, като голяма част от поточната линия ще бъде автоматизирана.
Японските автомобилни производители, които преди не бяха склонни да преминат към електромобили, сменят стратегията и вече планират да инвестират десетки милиарди долари в тази област, като разглеждат Китай като ключов пазар.
Toyota Motor Corp. заяви, че ще инвестира 35 милиарда долара в разработването на електромобили, с което най-големият автомобилен концерн в света рязко смени курса. Години наред Toyota залагаше на хибридните технологии и се застъпваше за водородните превозни средства, игнорирайки автомобилите с батерии.
Заводът, чиято площ достига 630 хил. квадратни метра, ще използва и устойчива енергия, като слънчева енергия и рециклирана вода, за да намали замърсяването на въздуха, изтъква Honda.
Главният изпълнителен директор Тошихиро Мибе заяви миналата година, че компанията ще стане изцяло електрическа до 2040 г., превръщайки се в първия автомобилен производител в Япония, който публично заяви подобен ангажимент. Honda планира да пусне в продажба 10 електрически превозни средства в рамките на пет години чрез своите съвместни предприятия Dongfeng Honda и GAC Honda, с план за износ на продукцията от Китай.
В същото време Honda заяви, че продажбите на превозни средства в Китай спадат с 4% през миналата година.
В началото на ноември концернът понижи прогнозата си за печалбата за 2021 г. заради проблемите с доставките до 555 млрд. йени (4,8 млрд. долара) спрямо предишните очаквания за нетна печалба в размер на 670 млрд. йени. Honda продължава да страда от недостига на полупроводници, като отчете рязко понижение на производството през месеците от второто полугодие, включително 30-процентен спад през септември на годишна база.