Еелектрическите модели на германския автомобилен концерн BMW AG се радват на нарастваща популярност. За да отговори на търсенето, производителят планира да създаде хиляди нови работни места през следващата година. Преди всичко той търси IT специалисти, съобщава ntv.
BMW прекратява съкращенията на работни места и планира да създаде до 6000 нови през следващата година - предимно в Германия. Главният изпълнителен директор на концерна Оливер Ципсе заяви пред Münchner Merkur, че BMW е добре позициониран по отношение на прехода към електрическа мобилност, като подготвя своите заводи за производство на електрически модели и очаква по-нататъшен ръст на продажбите им през 2022 г.
„Ето защо през следващата година ще увеличим броя на служителите си с до пет процента“, изтъква Ципсе.
BMW съкрати около 6000 работни места от 2020 г. насам и в момента в компанията работят 120 хил. души. Една от причините за нарастващата нужда от персонал е голямото търсене на новите електрически модели.
„Нашият i4 е резервиран с месеци напред, както и iX“, споделя Ципсе. „Електрическият модел Серия 7 ще се появи през следващата година, като положението при него няма да е по-различно“, добавя той.
Електромобилът i4 се произвежда в Мюнхен, докато изграждането на SUV iX е ситуирано в Динголфинг.
Планираните нови работни места ще бъдат разкрити предимно в Германия, споделя говорител на BMW. „Търсим експерти за разработване на батерии, автоматизирано шофиране, разработка на софтуер, ИТ сигурност, ИТ архитекти за база данни и облачни системи, както и разработчици на приложения за инфотейнмънт и забавление”, посочва той, добавяйки: „В производството се търсят основно служители за електрическа поддръжка и управление на системите”.
Ципсе посочва липсата на достатъчно развита зарядна инфраструктура като спирачка за развитие на сектора. „В Европа броят на електрическите автомобили в момента расте пет пъти по-бързо от инфраструктурата“, посочва той пред вестника. Това е една от причините Ципсе да е категорично против забраната на автомобили с двигатели с вътрешно горене. „Това неизбежно би довело до свиване на най-голямата индустрия в Германия”, предупреждава шефът на BMW.
Ципсе призова целите за въглеродните емисии да бъдат свързани с обвързващи такива за развитие на зарядната инфраструктура. Според него недостигът на полупроводници трябва да приключи до една година с оглед на продължаващите инвестиции на производителите на полупроводници. „Предполагам, че нещата ще се нормализират до голяма степен към края на следващата година“, изтъква той.