fallback

Зареждането на германските зарядни на Tesla поскъпва осезаемо

От октомври 2020 г. досега увеличението на цените е с 36%

16:57 | 17.12.21 г. 4
Автор - снимка
Създател

Електричеството на така наречените зарядни Supercharger на Tesla в Германия поскъпна значително. Цената е увеличена от 40 на 45 цента за киловатчас, съобщава Teslamag. Цената е нараснала и в други европейски страни. В Германия поскъпването е с общо 36% от октомври миналата година.

За да насърчи електронната мобилност, вече бившото германско правителство даде зелена светлина за търга за 1000 бързи зарядни станции с няколко точки за зареждане, така наречената германска мрежа. Предвижда се да се постави горна граница на цената в момента от 44 цента за киловатчас. Досега Tesla беше единственият доставчик, който беше под тази цена.

Доставчиците протестираха срещу горната граница на цените. Германската антикартелна агенция също не смята, че идеята е добра. Подобни ограничения за начисляване на тарифи „не са целесъобразни“, се казва в обосновката. „Такива изисквания, подобни на регулациите, нарушават конкуренцията и могат да изместят вече съществуващите или планирани частни предложения и по този начин да попречат на бързото разрастване“, предава германската икономическа телевизия n-Tv.

Органът започна разследване на инфраструктурата на станциите за зареждане - непосредствената причина са жалби от потребители, които цитират „структурен конкурентен дефицит в областта на публично достъпната инфраструктура за зареждане“.

Базираният в Бон орган поставя под лупата и развитието на цените за таксуване. Въпреки това досегашните разследвания не са открили „доказателства", че цените за таксуване в Германия са „систематично и цялостно прекомерни“. С нарастващото разширяване на инфраструктурата и конкуренцията „цените също ще спаднат", прогнозира антикартелната служба.

Като цяло обаче агенцията призовава за повече конкуренция на пазара на зарядни станции. В настоящия етап на развитие е необходим „отворен и недискриминационен достъп до пазара“.  Въпреки това все още имало твърде малко публични търгове за обекти, особено на общинско равнище - в някои случаи обектите се възлагат „изцяло или предимно на един и същ оператор“, като например – на общинско предприятие за обществени услуги.

Според плановете на коалицията "Светофар" до 2030 г. Германия трябва да разполага с национална инфраструктура за зареждане на електрически автомобили.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:07 | 12.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още