fallback

Три от водещите марки на Stellantis започват производство на водородни микробуси

Хибридните модели на Peugeot, Citroen и Opel комбинират горивни клетки и батерии, за да предложат пробег от 400 км

21:52 | 16.12.21 г. 1

Stellansit поставя основните на ерата на водородните микробуси, стартирайки ограничено производство на средни търговски превозни средства в рамките на марките Peugeot, Citroen, Opel, съобщава Automotive News Europe.

Peugeot ще достави своя e-Expert Hydrogen на компанията Watea, дъщерно дружество на групата Michelin. Citroen ще предостави микробуси e-Jumpy Hydrogen на доставчика на енергия Suez, а първите модели Vivaro-e Hydrogen на Opel се подготвят за производителя на електроуреди Miele. 

Микробусите са базирани на напълно електрически версии и използват хибридно задвижване със „средна мощност“, което осигурява пробег от 400 км.

В основата на силовия агрегат е батерия с капацитет от 10,5 киловатчаса, която може да се презарежда конвенционално с щепсел, предлагайки 50 км пробег. Този пробег е включен във въпросните 400 км.

Основният енергиен източник на тези автомобили е 45-киловатова горивна клетка с резервоар от 4,4 кг, който може да се запълни за три минути.

Според трите марки водородният силов агрегат не влияе на товарния капацитет, който достига 5,3 куб. метра при по-късите версии, и 6,1 куб. метра при по-дългите варианти.

Микробусите ще бъдат сглобени в завода на Stellantis Sevel Nord във Франция, след което ще бъдат оборудвани за водородно задвижване в центъра на групата за водородна експертиза в Рюселсхайм, Германия.

Марките не разкриват цените на въпросните превозни средства с водородно задвижване.

Stellantis обаче не е единственият автомобилен производител, който пуска водородни микробуси на европейския пазар. Конкурентът Renault предложи водородни версии на малкия Kangoo и големите микробуси Master и планира водородна версия на средния Trafic като част от съвместното си предприятие Hyvia с Plug Power.

Водородната енергия се популяризира като алтернатива с нулеви емисии на електрическите превозни средства на батерии, но липсата на инфраструктура за зареждане с водородно гориво, цената на силовия агрегат и опасенията относно извличането на водород до голяма степен препъват по-широкото налагане на технологията.

При представянето на трите микробуса по-рано тази година Stellantis обяви, че Германия има около 90 водородни станции, а Франция - само 25.

Повечето анализатори и дори автомобилни производители споделят, че първото широко разпространено използване на технологията с водородни горивни клетки ще бъде при търговските превозни средства, които пътуват по определен маршрут всеки ден и могат да се връщат в депо за зареждане, преодолявайки някои от ограниченията на инфраструктурата.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:40 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още