Германската автомобилна група Daimler AG и конкурентът ѝ Stellantis NV, който беше сформиран в началото на годината след сливането на PSA Group и Fiat Chrysler, ще осъществят стратегическа инвестиция в производителя на твърдотелни батерии Factorial Energy, съобщава Ройтерс, цитирайки двата концерна.
Американският разработчик на батерии се стреми да комерсиализира своята технология и инвестицията ще ускори търговското производство.
Автомобилните производители и свързаните с тях доставчици вече влагат милиарди долари за разработване на твърдотелни батерии – технология от следващо поколение, която обещава по-бързо зареждане, по-добро съхранение на енергия и повишена безопасност.
Чрез тази технология се очаква да бъдат намалени и разходите за производство на електрически автомобили. Bloomberg NEF изчислява, че разходите за твърдотелни батерии, произведени в мащаб, могат да бъдат с 60 процента по-ниски от тези при литиево-йонните батерии.
Тъй като преходът към по-екологична мобилност се ускорява, търсенето на електрически превозни средства нараства особено след като Daimler и пет други автомобилни компании се ангажираха по-рано този месец да спрат продажбите на конвенционални автомобили до 2040 г.
Тези партньорства следват сделката на Stellantis с разработчика на литий Vulcan Energy Resources и инвестицията на Daimler в последния кръг на финансиране на европейското предприятие за зарядна инфраструктура Ionity.
„С нашите нови партньори можем да разработим батерии, които не само позволяват по-безопасни превозни средства с по-голям пробег, но също така са съвместими с конвенционалните среди за производство на литиево-йонни батерии“, изтъква изпълнителният директор на Factorial Energy Сю Хуан.
Hyundai и Kia също подписаха по-рано договор за сътрудничество с Factorial Energy.
Луксозната марка автомобили Mercedes-Benz, собственост на Daimler, придоби 33% дял в производителя на батерийни клетки Automotive Cells Company (ACC), изравнявайки се по размер на акциите в компанията със Stellantis и TotalEnergies.