Японският автомобилен концерн Nissan Motor Co. представи напълно електрически пикап като част от своя мащабен план за електрификация, с който ще се конкурира с офроуд предложенията на компании като Ford, Tesla и Rivian, съобщава Automotive News.
Концептуалният пикап Surf-Out е снабден с напълно дигитализирана врата на багажника, който разполага с елегантен свалящ се покрив. Отпред автомобилът е снабден с цифрова решетка с името на марката.
Surf-Out е една от трите нови изцяло електрически концептуални модели на Nissan, показани от компанията в понеделник, когато тя разкри мащабен план на стойност 2 трлн. йени за електрификация на продуктовата си гама. Концернът обяви, че ще представи 23 нови модела автомобили до фискалната 2030 г., включително 15 нови електрически превозни средства. Планът на Nissan включва увеличаване на дела на електрическите коли от общите продажби до над 50% до края на десетилетието.
И трите концептуални модела предвиждат използването на по-тънки, по-леки и по-мощни твърдотелни батерии, които Nissan обещава да пусне до 2029 г.
„Батериите ще бъдат ключът към прехода“, посочва главният изпълнителен директор Макото Учида, по време на онлайн брифинг.
Според него компанията има 10 години преднина пред своите конкуренти в лицето на Nissan Leaf – първият в света масово произвеждат електромобил, представен още през 2010 г.
Фокусирането върху пикапите от страна на Nissan е свързано с мащабното пренасочване на инвестиции към този сегмент заради по-високите маржове и силното търсене.
Ford, лидерът при пикапите, който залага на своята F серия, разработва електрическа версия, наречена F-150 Lightning. В същото време Chevrolet планира да пусне в продажба електрическия Silverado през 2023 г. Най-големият производител на електромобили в света Tesla подготвя своя Cybertruck, докато Rivian влиза в надпреварата с R1T.