fallback

България отчита четвърти пореден месец на спад при продажбите на нови автомобили

Stellantis измества Volkswagen като най-голям автомобилен производител в Европа по пазарен дял през октомври

15:50 | 18.11.21 г.

Продажбите на нови леки коли в България отчитат спад за четвърти пореден месец на годишна база през октомври, сочат данни на Европейската асоциация на автомобилните производители (АСЕА).

През миналия месец регистрациите на нови автомобили на българския пазар се свиват с 13,7% до 1802 броя спрямо 2088 броя преди година. За първите десет месеца на 2021 г. продажбите у нас обаче все пак нарастват с 9 на сто до 20 842 броя спрямо 19 117 броя за същия период на 2020 г., като страната ни се нарежда на девето място по ръст в ЕС.

Спадът през октомври оформя четвърти пореден месец на понижение на годишна база, след като продажбите на леки коли в България се свиха през юли, август и септември.

asea

Регистрациите в Европейския съюз (ЕС) през миналия месец се понижават с 30,3% до 665 001 броя спрямо 953 603 броя преди година. Това е най-големият спад през октомври за блока от 2011 година насам и също четвърти пореден месец на понижение.

За първите десет месеца продажбите в ЕС нарастват с 2,2 на сто до 8 191 709 броя спрямо 8 011 530 броя година по-рано.

асеа2

През октомври на годишна база само два пазара в ЕС отчитат ръст – Ирландия с 16,7%, следвана от Кипър – 5,2%. Останалите страни членки на блока отбелязват спадове.

През първите десет месеца на 2021 г. най-голям ръст регистрира Гърция, където продажбите нарастват с 31,9% на годишна база. Най-голям спад отчита Литва (-12,2%), следвана от Белгия (-9,1%) и Нидерландия (-7,1%).

Общо за Европа продажбите през октомври се свиват с 29,3% до 798 693 броя спрямо 1 129 211 броя преди година. За периода януари-октомври регистрациите в региона нарастват с 2,7 на сто до 9 960 706 броя спрямо 9 696 993 броя за същото време през 2020 г.

асеа3

Автомобилните производители

Продажбите на германската група Volkswagen през октомври се сриват с 44 на сто до 134 103 броя спрямо 239 399 броя преди година. Пазарният дял на концерна се понижава до 20,2% от 25,1 на сто през същия месец на 2020 г. С това компанията от Волфсбург отстъпва първата позиция в Европа по продажби на Stellantis. За първите десет месеца продажбите на Volkswagen нарастват с 2% до 2 099 532 броя спрямо 2 058 501 броя преди година. Пазарният дял на групата все пак се понижава от 25,7% до 25,6 на сто.

Регистрациите на нови коли на Stellantis през октомври се понижават с 33% до 147 808 броя спрямо 220 732 броя преди година. Въпреки спада компанията се изкачва на първо място в Европа с пазарен дял от 22,2%. За периода януари-октомври продажбите на концерна нарастват с 3,1% до 1 812 091 броя спрямо 1 757 578 броя преди година, като пазарният дял на Stellantis се увеличава до 22,1% от 21,9% преди това.

Продажбите на френската група Renault през октомври също се свиват с 31,7% до 76 705 броя спрямо 112 269 броя през същия месец на 2020 г. Пазарният дял на групата се понижава леко до 11,5% от 11,8 на сто. За първите десет месеца на 2021 г. регистрациите на нови коли намаляват с 9,6% до 836 388 броя спрямо 924 836 броя преди година.

През октомври ръст в продажбите отчита Hyundai – 3,7%, докато BMW, Toyota, Daimler и Ford бележат двуцифрени понижения, както и Volvo, Nissan, Mazda, Jaguar, Mitsubishi и Honda.

За първите десет месеца на 2021 г. продажбите на Hyundai нарастват с 20,3%, докато тези на BMW, Toyota и Volvo отчитат ръст от съответно 7,1%, 15,7 на сто и 3,5%. Спадове отбелязват Daimler (-9,4%), Ford (-14,4%), Mitsubishi (-30%) и Honda (-20,4%).

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:52 | 12.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още