Автомобилният концерн Stellantis ребрандира своето европейско подразделение за търговия на дребно на Stellantis & You, Sales and Services с цел да увеличи дела на онлайн продажбите до 25 процента към 2030 г., съобщава Automotive News Europe.
Звеното, което според Stellantis, е втората по големина компания за дистрибуция на автомобили в Европа, комбинира бизнесите PSA Retail и Motor Village на Fiat Chrysler Automobile (FCA). През януари PSA Group и FCA се обединиха, с което поставиха началото на Stellantis.
Ребрандираното подразделение ще действа в 11 европейски страни плюс Мароко. Сайтът на бизнеса е обновен и предлага продажби на нови и употребявани превозни средства, следпродажбени услуги и отдаване под наем.
Британското подразделение на PSA Retail, Robins & Day, ще промени името си на Stellantis & You, Sales and Services през следващата година.
Голяма част от новите превозни средства, предлагани към този момент на сайта, са продукти на марките Peugeot, Citroen, Opel и DS. Предлагат се и употребявани автомобили от марки, различни от тези под чадъра на Stellantis.
В списъка с услуги попадат още продажба на резервни части и онлайн инструмент за собствениците, които продават автомобилите си на звеното за търговия на дребно.
Stellantis сигнализира за намерението си да преработи своя модел на продажба и дистрибуция в Европа. Концернът уведоми дилърите, че ще отмени съществуващите договори след 1 юни 2023 г. Премиум марките, включително Alfa Romeo, Lancia и DS, ще преминат към нов модел, при който автомобилният производител притежава акциите, а не франчайз дилърът.
Освен че се стреми да увеличи дела на онлайн продажбите, звеното иска да увеличи своята рентабилност с 50 на сто до края на това десетилетие.
Подразделението е ръководено от Ан Абад, вицепрезидент „Търговия на дребно“ в Stellantis.