Американският производител на електрически превозни средства Tesla Inc. отчита най-голям ръст при продажбите на германския автомобилен пазар през октомври, докато местните лидери, като Volkswagen AG, BMW AG и Daimler AG, регистрират понижения на годишна база, сочат данните на Федералната служба за моторни превозни средства KBA.
Продължаващият недостиг на полупроводници в глобален мащаб помрачава представянето на традиционните автомобилни концерни като Mercedes-Benz и Audi, които отчитат понижения и за първите десет месеца на годината съответно с 23,3% и 10,3 на сто.
Общите продажби в Германия през октомври се свиват с 35 на сто до 178 683 броя, докато за периода януари-октомври те се понижават с 5,2% до 2 196 244 броя.
Продажбите на Tesla през миналия месец нарастват с 483% до 1469 превозни средства, като компанията продължава да увеличава своя пазарен дял на германския пазар.
Компанията на Илон Мъск се възползва от пазарния дебют на своя електрически Model Y през август, който се произвежда в Китай и се внася в Европа. Същият модел се очаква да бъде изграждан в строящия се към момента завод на Tesla край Берлин.
Марката електрически автомобили Polestar, собственост на Volvo, също се възползва от растящия интерес на потребителите към електромобилите, отчитайки 85% ръст на продажбите през октомври до 325 броя.
Общите продажби на електрически превозни средства през миналия месец в Германия нарастват с 32%, като пазарният им дял се увеличава до 17,1%. Регистрациите на плъгин хибриди се свиват с 4,5%, като делът на този сегмент достига ниво от 13,3%.
Продажбите на дизелови автомобили се понижава с 57 на сто, като пазарният им дял се свива до 1,73%. Спадът при бензиновите модели достига 44%, като те остават сегмента с най-голям дял в страната - 36,2%.
Въпреки че продажбите на Volkswagen се понижават с 40,2% до 28 211 броя през октомври, марката остава най-популярният бранд в страната с пазарен дял от 15,8%. Audi, също част от групата на VW, отчита спад при регистрациите през изминалия месец от 57,7% до 8842 броя и пазарен дял от 4,9%. Продажбите на Skoda се свиват с 55 на сто до 7661 броя, като делът на чешката марка в Германия за октомври е 4,3%.
Регистрациите на Mercedes-Benz отчитат спад от 45% до 17 978 броя, като марката запазва второто място с пазарен дял от 10,1%.
Продажбите на американския концерн Ford се понижават с 39,9% до 9968 броя. Пазарният дял на компанията е пети по големина в Германия – 5,6%.
По отношение на марките от групата на Stellantis продажбите на Citroen и Opel се понижават съответно с 38%, 28 на сто, докато тези на Fiat и Peugeot отчитат спад от по 16%.
Въпреки понижението Opel запазва четвъртото място в страната с пазарен дял от 6,8%.
Третият по големина на пазарния дял автомобилен концерн BMW отчита спад на продажбите с 16 на сто до 17 452 броя.
Общите продажби в страната на частни и корпоративни клиенти се свиват с по 35 на сто.