fallback

Stellantis ще разчита на своите 4 платформи, за да продава до 2 млн. е-коли

Четирите платформи разполагат с високо ниво на гъвкавост и ще споделят части, за да създадат икономии от мащаба, изтъква ръководителят на Stellantis Италия

22:35 | 27.10.21 г.

Очаква се четирите нови платформи на Stellantis NV за електрически превозни средства да стимулират производството на групата, която очаква да сглобява до 2 милиона електромобила годишно, изтъква Санто Фисили, ръководител на автомобилния бизнес на компанията в Италия, цитиран от Ройтерс. 

Откакто автомобилният производител беше създаден в началото на тази година чрез сливането на Fiat Chrysler Automobiles и PSA Group, главният изпълнителен директор Карлос Таварес настоява за „конвергиране“ между 14-те марки на групата, което ще помогне са постигането на целта от над 5 милиарда евро в годишни синергии и за осъществяването на прехода към електрическа мобилност.

Stellantis ще инвестира над 30 млрд. евро до 2025 г. за електрифициране на своята гама превозни средства. Като част от този план групата обяви, че създава четири нови платформи, върху които ще изгражда електромобилите.

„Четирите платформи разполагат с високо ниво на гъвкавост и ще споделят части, за да създадат икономии от мащаба“, изтъква Фисили, добавяйки: "По този начин всяка платформа ще може да поддържа (производството на) до 2 милиона броя (автомобили) всяка година".

Stellantis планира да увеличи дела на електромобилите от общите си продажби в Европа до над 70% към края на десетилетието и се стреми да редуцира разходите за покупка и експлоатация на електромобил до нивото на тези при конвенционално превозно средство до 2026 г.

Фисили смята, че докато разходите за производство на електрически автомобили остават по-високи, отколкото тези при традиционните модели, е необходимо политиците и индустрията да се фокусират върху разширяване на достъпа на купувачите до електрически автомобили чрез по-добро финансиране и по-мащабна  зарядна инфраструктура.

Компанията разполага с 14 марки, в това число Peugeot, Opel, Jeep, Chrysler, Ram и Maserati. Тя е притисната от инвеститорите, които настояват за придържане към глобалния ангажимент за електрификация на транспортния сектор, воден от лидера в сегмента на електромобилите Tesla Inc.

През май Stellantis предупреди, че недостигът на полупроводници в световен мащаб ще се влоши още повече спрямо първите три месеца на годината, когато кризата с доставките ограничи планираното производство с 11%. Главният финансов директор Ричард Палмър посочи, че ефектите от дефицита може да продължат да се усещат и през 2022 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:55 | 11.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още