Шведският автомобилен концерн Volvo Cars започва сервизна акция, засягаща над 460 000 по-стари модела в световен мащаб, заради потенциално дефектни въздушни възглавници от страната на водача, съобщава Automotive News Europe.
Мерките са предприети след смъртен случай, свързан с възможната неизправност.
Нагнетателите на въздушните възглавници от страната на водача във въпросните автомобили могат да експлодират при активиране, увеличавайки риска от разпръскване на малки остри метални фрагменти, които могат да застрашат здравето на водача и пътниците в превозното средство.
Въздушните възглавници съдържат пропелант, който може да се разгради с течение на времето след продължително излагане на високи температури и влажност.
Нагнетателите „изложени на критична среда – високи температури или голяма влажност – често, по време на експлоатационни живот на автомобила, са изложени на най-висок риск“, посочва документ, публикуван на сайта на Националната администрация за безопасност по тъщата на САЩ (NHTSA).
През март германската група Volkswagen стартира сервизна акция, обхващаща над 150 хил. автомобила Audi A3 заради проблеми с възглавниците на фона на опасенията, че системата, която индикира, че дадена седалка в превозното средство е заета, може да не е изправна, което създава риск за безопасността на пътниците.
Volvo заяви, че е запознат с един инцидент, при който експлозия на нагнетател убива човек в автомобил на компанията.
Производител на тези компоненти е германският доставчик ZF Friedrichshafen, като фирмата е посочена в доклада на Volvo за сервизната акция. Autoliv е производителят на въздушните възглавници.
Сервизната акция засяга около 259 383 автомобила в САЩ, 7048 превозни средства в Канада и 2475 коли в Мексико. Засегнатите превозни средства са модел S80 2001-2006 г. и S60 2001-2009, според NHTSA.
Говорителят на Volvo Томас Макинтайър Шулц заяви, че автомобилният производител вече е стартирал сервизна акция на близо 124 000 седана S60 и S80, произведени между 2001 г. и 2003 г. след инцидент през 2018 г., включващ защитните възглавници. Volvo заяви, че е информиран за инцидента в средата на 2019 г.
„Нашите разследвания показаха, че това е проблем, който може да се развие с течение на времето“, изтъква Шулц. „За да избегнем допълнителни рискове, решихме да разширим обхвата (на акцията).“