Продължаващата криза с доставките на важни електронни компоненти, като микрочипове, води до подновяване на застоя на производството и работа на непълно работно време в централния за Volkswagen завод във Волфсбург. Ограниченията, първоначално очаквани да продължат до края на тази седмица, ще се проточат и през октомври, обяви компанията в сряда.
В петък (1 октомври) в сутрешната смяна ще работи само една линия за сглобяване на модела Golf. През следващата седмица и седмицата след това (4 октомври до 15 октомври) вероятно „всички смени ще работят на кратки работни дни“ - с изключение на един ден (14 октомври), съобщи Braunschweiger Zeitung за актуализираните планове.
Кризата в доставките на компоненти в момента е основен проблем в автомобилната индустрия. Засегнати са и производители като BMW и Mercedes-Benz или подразделенията за търговски автомобили на Volkswagen и Daimler. След като бяха прекратени преждевременно или количествено свити договори с производители на чипове заради причинената от началото на пандемията депресия в средата на 2020 г., сега спешно необходимите части липсват на много места.
Голям брой превозни средства вече не могат да бъдат произведени до край, образуват се „купчини“. Процесът се усложнява от недостатъци на собствения производствен капацитет в полупроводниковата индустрия. Ръководствата на Volkswagen, Daimler и BMW предупредиха по време на автомобилното изложение в Мюнхен по-рано този месец, че недостигът на полупроводници може да продължи до 2023 г., преди да бъде преодолян.
Консултантската компания IHS Markit намали прогнозата си за автомобилното производство за тази година с 6,2% до 75,8 млн. броя автомобили поради проблемите при предлагането.