Volvo Cars иска до 2030 г. всичките модели, които продава, да не включват кожа – пореден пример как автомобилните производители искат да направят своите превозни средства по-устойчиви, предава Ройтерс.
Компанията посочва още, че иска до 2025 г. една четвърт от материалите, които използва в новите си коли, да „включват рециклирани и био-базирани продукти“.
Един от материалите, които ще ползва фирмата, носи името Nordico и е направен от текстил, получен от рециклирани материали като бутилки от полиетилентерефталат, както и „материал от устойчиви гори в Швеция и Финландия, и от коркови тапи, рециклирани от винената индустрия“.
Въпреки че възнамерява да прекрати използването на кожа в своите превозни средства, компанията заяви, че „ще продължи да предлага опции с вълна от сертифицирани отговорни доставчици“.
„Намирането на продукти и материали, които поддържат хуманното отношение към животните, ще бъде предизвикателство, но това не е причина да се избягва този важен въпрос“, коментира Стюарт Темплар, който е директор глобална устойчивост на компанията.
През март Volvo Cars, която е базирана в Швеция, но е собственост на китайската Zhejiang Geely Holding Group, заяви, че планира да стане компания само за електромобили до 2030 г.
„Няма дългосрочно бъдеще за автомобилите с двигатели с вътрешно горене“, каза тогава главният технологичен директор на Volvo Cars Хенрик Грийн. „Ние сме твърдо решени да станем производител само на електромобили и преходът трябва да се случи до 2030 г.“
Редица автомобилни производители обявиха, че планират да оборудват колите си с материали, различни от кожа. Още през 2019 г. Tesla на Илон Мъск заяви, че интериорът на Model 3 е „100% без кожа“.
Другите примери включват Porsche – бранд на Volkswagen Group – който предлага на клиентите опция без кожа в интериора на електическия спортен модел Taycan.