fallback

Съдебни искове грозят дилърите на Ford в Индия заради оттеглянето на концерна

Управителите на шоуруми очакват от американския производител да им предостави някакво обезщетение

15:03 | 16.09.21 г.

Дилърите на Ford Motor Co. в Индия са изправени пред потенциални съдебни дела от страна на клиенти, след като американският автомобилен гигант реши да затвори своите местни фабрики, съобщава Bloomberg.

Управителите на шоуруми в един от най-големите автомобилни пазари в света ще се сблъскат с „правни усложнения“ като се има предвид, че индийското законодателство, защитаващо потребителите, ги наказва при излизане на даден производител, коментира Винкеш Гулати, президент на Федерацията на асоциациите на автомобилните дилъри. 

„Очакваме Ford да предостави някакво обезщетение на дилърите и да планира нещо в бъдеще, така че дилърите да не изпаднат в правно затруднение спрямо клиентите“, посочва Гулати.

Дилърите са инвестирали около 20 млрд. рупии (272 млн. долара) в изграждането на представителства на Ford в Индия, в които работят около 40 хил. души, добавя той.

Отделно, Гулати заяви, че автомобилната индустрия губи от 20% до 30% от потенциалните продажби всеки месец, тъй като глобалният недостиг на полупроводници е довел до дълги периоди на замразяване на производството.

Оттеглянето на Ford от Индия ще коства на концерна приблизително 2 млрд. долара под формата на разходи за преструктуриране. Производството на превозни средства за продажба в Индия ще бъде преустановено за постоянно, като се очаква около 4000 служители ще бъдат засегнати от промяната.

Ford ще закрие монтажното съоръжение в западния щат Гуджарат до четвъртото тримесечие, както и заводите за производство на автомобили и автомобилни двигатели в Ченай до второто тримесечие на следващата година.

Решението на втория по големина американски автомобилен концерн е предхождано от отмяната на неговия план да отстъпи по-голяма част от своите операции в Индия на местния производител Mahindra & Mahindra Ltd. срещу около 800 млн. долара през 2019 г.

Автомобилният производител повтори, че очаква глобалните разходи за преструктуриране през тази година да достигнат между 2,2 млрд. и 2,7 млрд. долара преди лихви и данъци.

Компанията продължава да страда от недостига на автомобилни чипове. Според данни на Buy Shares американските марки Ford и Chevrolet се оказаха най-сериозно засегнати от дефицита на полупроводници. като само от май до юли тяхното производство е било свито с почти 370 хил. превозни средства.

Производството на автомобилите от F серията на Ford е ударено с около 110 хил. автомобила.

Американският концерн засили по-рано тази година и ангажимента си относно прехода към електрическа мобилност. Ford увеличи разходите за електрически превозни средства с поне 36% до 30 млрд. долара през следващите четири години и заяви, че до края на десетилетието четири от 10-те модела, които ще продава, ще използват батерии.

Инвестицията включва създаване на гама от батерии, които производителят нарича IonBoost, и разработването на твърдотелни клетки, които се разглеждат като следващ пробив за намаляването на цените на този важен компонент и за разширяването на пробега с едно зареждане.

Ford също създава бизнес за търговия с търговски превозни средства и дистрибуция, наречен Ford Pro, с идеята да генерира постоянен поток от приходи. Отдалечаването от стария бизнес модел, при който всички приходи идват от продажбата на автомобил, ще помогне на производителя да реализира 8% марж на оперативната печалба до 2023 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:50 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още