Звеното на германската група Daimler AG за луксозни превозни средства Mercedes-Benz очаква продажбите да се стабилизират до края на годината и запазва целта си за двуцифрена възвръщаемост въпреки прекъсванията при доставките на полупроводници.
Въпреки че проблемите при предлагането на чипове се изострят от скорошните затваряния на фабрики в Малайзия, търсенето на луксозни автомобили с марка Mercedes остава силно в Китай, Европа и Северна Америка, изтъква финансовият директор на Daimler Харалд Вилхелм в интервю за Bloomberg.
„В момента очакваме нормализиране на обема на продажбите през четвъртото тримесечие, вероятно до нивото от първото или второто тримесечие, но все пак далеч под това, което бяхме планирали“, казва Вилхелм.
Звеното все още се стреми към марж на оперативната печалба между 10% и 12% за 2021 г.
Главният изпълнителен директор на групата Ола Калениус предупреди по-рано този месец, че недостигът на чипове може да предизвика значителен спад в продажбите през текущото тримесечие и заяви, че проблемите с доставките няма да бъдат решени напълно през следващата година.
Освен че кризата успя да наруши производствените операции в глобален план, тя принуди автомобилните концерни да дадат приоритет на производството на своите модели с най-голям марж, което помага на Mercedes да повиши своята рентабилност до нива, които не са наблюдавани от години.
Германският производител се стреми да запази сегашното ниво на рентабилност, въпреки че някои разходи трябва да бъдат овладени, когато пандемията отмине, изтъква Вилхелм.
„Скорошните резултати показват, че постигнахме напредък в понижаването на бариерата пред рентабилността“, подчертава финансовият директор. „Имаме твърдото намерение да запазим фокуса си върху дисциплината при разходите и да докажем, че можем да поддържаме настоящото ниво на марж", добавя той.
Поддържането на силна рентабилност би съкратило дългия път към постигане на тресната преоценка на акциите на Daimler, което може да бъде подкрепено и от планираното отделяне на Daimler Truck, звеното на групата за тежкотоварни превозни средства, по-късно тази година.
Очаква се инвеститорите да гласуват отделянето на събрание на акционерите на 1 октомври.
По-рано тази година Daimler заяви, че Mercedes ще запази 35-процентен дял в звеното за камиони.
„Настоящата оценка все още не отразява напълно потенциала на компанията, но тя трябва да се подобри, след отделното листване на бизнеса с камиони бъде финализирано през декември“, посочва Вилхелм.